هیولا وارد می‌شود

صنایع بازی‌های کامپیوتری در ایران به‌شدت با مشکلات فرهنگی دست‌به‌گریبان هستند، بسیاری از جامعه ما به استفاده از محصولات نرم‌افزاری کپی شده عادت کرده‌اند و همین عادت بد موجب شده است که حقوق مالکیت معنوی نرم‌افزارها عملا در کشور ما نادیده گرفته شود.

به همین دلیل نیز مراسم رونمایی از پلتفرم هیولا را می‌توان یک رخداد تاریخی در صنایع دیجیتالی ایران دانست. این محصول توسط شرکت فن افزار معرفی‌شده است که در ادامه نگاهی به این شرکت و خود پلتفرم هیولا خواهیم داشت.

فن افزار و راهی پرپیچ‌وخم

در این میان شرکت فن افزار به‌عنوان یک شرکت ارزشمند توانسته است تا بسیاری از خدمات ویژه در زمینه ساخت بازی‌های کامپیوتری را به ایرانیان ارائه کند. این شرکت که سابقه ساخت عناوینی مانند شمشیر تاریکی و گرشاسپ را در کارنامه خود دارد، نخستین شرکتی بود که نام ایران را در به‌عنوان یک قطب رو به رشد بازی‌های کامپیوتری در سطحی جهانی مطرح کرد. حال این شرکت آخرین خدمات خود را ارائه کرده است که یک راهکار عالی و یک رفع نیاز بزرگ برای ایران بوده است.

هیولا چیست؟

هیولا یک پلتفرم آنلاین برای دسترسی به بازی‌های کامپیوتری باکیفیت ساخت ایران و سایر کشورها است. این بازی‌ها همگی ازنظر کیفی، محتوا و همچنین بعد فرهنگی مورد بررسی قرار گرفته و به‌صورت اصل به گیمرها عرضه می‌شود.

در این میان هیولا به‌عنوان یک پلتفرم ایرانی، محدودیت‌های ایران را نیز مدنظر قرار داده است و برای مثال سعی در استفاده از کمترین پهنای باند دارد تا همه کاربران بتوانند از آن بهره‌مند شوند. علاوه بر این نیز این فروشگاه آنلاین ازنظر قیمت‌گذاری محصولات، بسیار عالی عمل می‌کند. برای مثال بازی این جنگ من که توسط یک استودیوی لهستانی عرضه شده است، در بازار جهانی با قیمتی نزدیک به 80 هزار تومان عرضه می‌شود ولی با مذاکرات انجام شده، نسخه اصل این بازی در هیولا با قیمتی زیر 20 هزار تومان عرضه شده است. در حال حاضر بیش از 20 بازی جذاب و کامل بر روی این پلتفرم وجود دارند که تعداد آن‌ها در آینده‌ای نزدیک افزایش می‌یابد.

چرا هیولا در صنایع دیجیتالی ایران مهم است

هیولا می‌تواند از چند بعد مختلف برای ایران مفید باشد. نخستین بعد، فرهنگ‌سازی و رفع مشکل استفاده از نرم‌افزارهای کپی شده توسط کاربران ایرانی است. این امر موجب می‌شود تا کسانی که بازی‌های کامپیوتری را در محیط کاری دشوار ایران توسعه می‌دهند بتوانند امید داشته باشند که محصول آن‌ها به‌صورت اصل به دشت مشتری رسیده و آن‌ها نیز سودی عادلانه دریافت خواهند کرد.

دومین مورد به حمایت از گیمرها بازمی‌گردد. گیمرهای ایرانی بازی‌های کپی بی‌کیفیتی را از بازار خریداری می‌کنند که فاقد هرگونه پشتیبانی و هویت دیجیتالی است. بااین‌وجود هیولا می‌تواند با خدماتی مانند باز پس گرفتن محصول در صورت عدم سازگاری با سیستم و … به کمک مشتریان آمده و به آن‌ها کمک کند که تجربه‌ای ویژه داشته باشند.

سومین مورد، ایجاد انگیزه و کمک به توسعه‌دهندگان است. بازی‌سازان ایرانی همیشه مظلوم بوده‌اند. این صنایع نوپا در ایران همیشه با مشکل پخش روبرو بوده است زیرا شرکت‌های پخش‌کننده به‌هیچ‌عنوان دوست ندارند تا از درآمد بسیار بالای خود به خاطر سرقت یک اثر دیجیتالی (به علت نبود امکان پیگیری کپی‌رایت محصولات خارجی در ایران) دست بکشند و به همین دلیل نیز به سراغ عرضه محصولات ایرانی نمی‌روند زیرا باید درصدی از فروش را به شرکت سازنده محصول بدهند. در این میان هیولا می‌تواند موجب شود که بازی‌سازان مستقل و شرکت‌های باسابقه بتوانند بازی‌های خود را به‌صورت آنلاین و بر روی یک پلتفرم واحد به مشتریان عرضه کنند.

این سه مورد، ارزش هیولا را چند برابر ساخته‌اند و به همین دلیل نیز حمایت از این پروژه را می‌توان یک اقدام ارزشمند جهت پیشرفت ملی صنایع دیجیتالی دانست. برای مراجعه به سایت هیولا می‌توانید به آدرس آن‌ها یعنی Www.hayoola.com مراجعه کرده و به‌صورت رایگان در این پلتفرم ثبت‌نام کنید.

آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا