روباتی از جنس آینده

همه ما در فیلم‌های علمی و تخیلی مشاهده کرده‌ایم که روبات‌هایی در خانه‌های افراد به کارهایی مانند خرید، سرو غذا و نظافت مشغول هستند. بااین‌وجود چنین چیزی در واقعیت هنوز راه زیادی تا عملیاتی شدن درپیش دارد. در این میان به‌تازگی یک طرح مفهومی ارائه شده است که ممکن است این ساختار را دستخوش تغییر و تحول کند. این طرح مفهومی که کلوئی یا CLOi نام دارد، یک روبات خانگی است که خدماتی در زمینه ارائه سرویس‌های روزمره را انجام می‌دهد.

این روبات برای هتل‌ها، خانه‌ها و فرودگاه‌ها بسیار مناسب است. کلوئی می‌تواند نوشیدنی‌های خنک را برای مهمانان سرو کرده و یا این‌که وسایل مسافران فرودگاه یا هتل را برای آن‌ها به مقصد مدنظرشان حمل کند. همچنین نسخه‌ای از این روبات نیز برای فروشگاه‌های بزرگ طراحی شده است که می‌تواند با اسکن کردن بارکد محصولات، مشتریان را به‌سوی محصولاتی که می‌خواهند راهنمایی کند.

این روبات توسط شرکت ال‌جی طراحی شده است و در حال حاضر تنها یک طرح مفهومی به‌حساب می‌آید ولی در صورت تحقق آن ممکن است شاهد استقبالی گسترده از چنین روبات‌هایی باشیم و خدمات محیط‌های یاد شده می‌توانند به لطف کلوئی به مرحله جدیدی از راحتی برای کاربران منتهی گردند.

منبع: Cnet

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا