لغو رسمی پروژه فورد فیوژن مدل جدید

شرکت فورد یکی از قدیمی‌ترین و خوش‌نام‌ترین شرکت‌های خودروسازی جهان است. حتی بسیاری از ما نمی‌دانیم که خودرویی که امروزه با نام پراید در ایران می‌شناسیم، روزگاری (نزدیک به 40 سال پیش) محصول این شرکت به‌حساب می‌آمد. بااین‌وجود شرکت فورد دیگر مانند گذشته توانمند نیست و رقابت با شرکت‌های شرقی امان این کمپانی را بریده است.

یکی از مدل‌های این شرکت از زمان عرضه در سال 2013 به‌عنوان یک محصول محبوب و پرفروش مطرح بوده، مدل فیوژن است که یک سدان استاندارد، زیبا و خانوادگی با المان‌هایی هیجان‌انگیز به‌حساب می‌آید. مدتی است که اخبار عرضه نسل جدید این خودرو با طراحی جدید برای سال 2020 به گوش می‌رسید ولی متاسفانه آخرین اخبار نشان از لغو کلی این برنامه دارند.

بااین‌وجود این امر به معنای لغو تولید فورد فیوژن نیست و تنها شاهد تکرار طراحی فعلی برای محصولات سال‌های پیش رو خواهیم بود. حتی مسئولان این شرکت نیز این موضوع را تائید کرده‌اند و برای مثال مایک لیواین (Mike Levine) به‌عنوان سخنگوی فورد دراین‌باره می‌گوید: «فیوژن همچنان در سال‌های پیش رو بخش مهمی از خط تولید ما باقی خواهد ماند و حتی قابلیت‌های جدیدی در آن جای‌داده خواهد شد که در آینده درباره آن‌ها اطلاعاتی را منتشر خواهیم کرد.»

گفته می‌شود که هزینه‌های سنگین مالیاتی موجب شده است که شرکت فورد از طراحی جدید فیوژن منصرف شود و به همین دلیل نیز بعید است محصول دیگری جایگزین این پروژه شده و فورد مسیر فعلی خود را با کمترین تغییر ادامه خواهد داد.

منبع: Cnet

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا