غلظت ریزگردها در ریگان بیش از 20 برابر حد مجاز رسید

به گزارش سیناپرس، امین باقری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به بروز توفان شن از روز گذشته در ریگان افزود: سرعت وزش توفان شن طی شب گذشته تا به امروز در این شهرستان افزایش یافته است .

فرماندار ریگان با اشاره به نصب دستگاه پایش غلظت ریزگردها با 2 میلیارد ریال اعتبار در این شهرستان به منظور سنجش میزان آلودگی هوا گفت: غلظت ریزگردها امروز در این شهرستان به بیش از 20 برابر حد مجاز رسیده است.
باقری با اعلام اینکه نیروهای امدادی بیش از 10 وسیله نقلیه گرفتار در شن را نجات دادند افزود : از روز گذشته تاکنون بیش از 20 نفر در ریگان به دلیل افزایش غلظت ریزگردها و توفان شدید شن راهی مراکز درمانی و به صورت سرپایی مداوا شدند.
وی گفت: تمام نیروهای راهداری، پلیس راه و مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان ریگان در حالت آماده باش قرار دارند.
فرماندار ریگان با اشاره به خسارت وزش توفان شن و ریزگردها در این شهرستان از روز گذشته تاکنون بیان کرد: توفان شن موجب وارد آمدن خسارت به فضای سبز شهری، مزارع گندم ، جو و نخیلات این شهرستان شده است.
باقری گفت: بعد از فروکش کردن توفان شن، میزان برآورد خسارت در شهرستان ریگان اعلام خواهد شد.
ریگان کانون بحران ریزگردها و توفان شن در شرق کشور است.
از بین رفتن پوشش گیاهی به دلیل خشکسالی های پیاپی و وقوع توفان شن در این شهرستان موجب شده 16 روستا خالی از سکنه و 50 روستا در محاصره شنهای روان قرار گیرند. ریگان تا مرکز استان 285 کیلومتر فاصله دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا