برگزیدگان بیست و دومین المپیاد علمی و دانشجویی کشور تقدیر شدند

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا، امروز و طی مراسمی با حضور دکتر غلامی وزیر علوم، دکتر غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، دکتر ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، دکتر فتوحی رئیس دانشگاه صنعتی شریف، دکتر برخورداری رئیس دانشگاه علم و صنعت، دکتر توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور و همچنین برخی از مدیران وزارت علوم ، از برگزیدگان بیست و دومین المپیاد علمی و دانشجویی کشور تقدیر شد.

در جریان برگزاری بیست و دومین المپیاد علمی و دانشجویی کشور تعداد 970 نفر در مرحله نهایی با یکدیگر به رقابت پرداختند که 617 نفر آنها مرد  و مابقی زن بودند.

این آزمون در روزهای 29 و 30 تیر ماه جاری به صورت تشریحی برگزار شد و در نهایت 77 نفر در 20 رشته به عنوان برگزیده معرفی شدند که 27 نفر از این افراد زن و 50 نفر نیز مرد بوده‌اند. همچنین از 77 برگزیده بیست و دومین المپیاد علمی و دانشجویی کشور،‌ تعداد 23 نفر مدال طلا، 27 نفر مدال نقره و 27 نفر نیز موفق به کسب مدال برنز شدند.

در این المپیاد دانشگاه‌های شهید بهشتی، تهران و امیرکبیر به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را از آن خود کردند و دانشگاه‌های صنعتی اصفهان، شیراز،‌ امام صادق،‌ فردوسی مشهد،‌ شهید بهشتی و تبریز در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا