سونی باید به کاربران خود پاسخ دهد

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،بر هیچکس پوشیده نیست که عنوان PlayerUnknown’s Battlegrounds یکی از بهترین و پرمخاطب ترین بازی های سال میلادی گذشته به شمار می رود که به دلیل موفقیت های روز افزون و رکورد شکنی های پی در پی، کلیه سازندگان و بازی سازان صنعت گیم را به خود خیره کرده است.

در ابتدا، نسخه دسترسی زودهنگام یا Early Access بازی PUBG در تاریخ 23 مارس سال میلادی 2017 (3 فروردین ماه 96) در پلتفرم محبوب استیم بر روی رایانه شخصی ویندوزی منتشر شد که از همان روزهای اولیه عملکرد فوق العاده ای از خود به نمایش گذاشت. سپس با گذشت زمان، روز به روز به تعداد بازیکنان فعال این عنوان ویدیویی شوتر چند نفره اضافه شد و سرانجام، رکورد بیشترین تعداد بازیکنان همزمان شبکه استیم شکسته شد.

تا پیش از رکورد شکنی بازی PUBG، عنوان کاملا رایگان Dota 2 با حضور بیش از 1,291,328 بازیکن همزمان در صدر جدول بیشترین تعداد بازیکنان همزمان شبکه استیم قرار داشت و عناوین ویدیویی مشهوری از جمله Tom Clancy’s Rainbow Six Siege، Grand Theft Auto V، کانتر استریک گلوبال افنسیو و غیره هرگز قادر به شکستن رکورد بازی استراتژیک Dota 2 نبودند. تا اینکه نسخه دسترسی زودهنگام بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds، ساخته استودیوی مستقل PUBG Corporation، به مرور زمان به تعداد بازیکنان همزمان خود افزود و در نهایت با حضور بیش از 3,106,358 نفر، هم اکنون در صدر جدول فخر فروشی می کند.

نسخه پلی استیشن 4 بازی PUBG

نکته مهم موفقیت بی نظیر بازی این است که هرگز ناشر نامداری همچون مایکروسافت، سونی، الکترونیک آرتز، بتسدا، یوبی سافت، بلیزارد، اکتیویژن و غیره نسبت به انتشار PUBG اقدام نکرد و این عنوان توسط استودیوی کامل مستقل PUBG Corporation توسعه و عرضه شده است. اگرچه در این میان، شرکت مایکروسافت سریع تر از رقبای خود از فرصت پیش آمده استفاده کرد و با عقد قرارداد، به صورت رسمی انتشار نسخه ایکس باکس وان بازی PUBG را برعهده گرفت.

حال از آنجا که نسخه ایکس باکس وان عنوان ویدیویی PUBG به سرعت در میان بازیکنان و دارندگان این کنسول نسل هشتم محبوب شد، کاربران کنسول پلی استیشن 4 نیز خواستار عرضه این بازی بر روی پلتفرم خود شدند. در حال حاضر، یکی از داغ ترین و پرحاشیه ترین مباحث انجمن ها و فروم های رسمی خارجی همان عرضه بازی PUBG بر روی کنسول پلی استیشن 4 است که متاسفانه تاکنون پاسخ چندان شفاف و روشنی از سوی سازندگان ارائه نشده بود.

به تازگی آقای چانگ هان کیم، مدیر عامل شرکت PUBG Corporation، در مصاحبه با وب سایت معتبر اینون گلوبال (Invenglobal) از نسخه پلی استیشن 4 بازی PUBG سخن گفت. وی در این گفت و گو رسما از عرضه بازی بر روی کنسول نسل هشتم شرکت سونی خبر داد که البته این امر به همین زودی ها اتفاق نمی افتد و بازی برای مدت نسبتا طولانی در انحصار کنسول ایکس باکس وان خواهد بود.

نسخه پلی استیشن 4 بازی PUBG

چانگ هان کیم در این گفت و گو اعلام کرد: «با وجود اینکه بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds در یک دوره زمانی محدود در انحصار کنسول ایکس باکس وان است، اما در حال حاضر ما قصد داریم که بر روی توسعه نسخه ایکس باکس وان بازی تمرکز کنیم. در صورتی که به اندازه کافی فرصت داشته باشیم، بازی PUBG را بر روی تمامی پلتفرم ها منتشر می کنیم. توجه داشته باشید که وجود سیاست دسترسی زودهنگام عناوین ویدیویی در شبکه استیم و سیاست Game Preview در کنسول ایکس باکس وان باعث می شود که تیم سازنده هیچ محدودیتی در کیفیت بازی های ناقص خود نداشته باشد. این در حالی است که سیاست های شرکت سونی و کنسول پلی استیشن 4 این چنین نیست و سونی در زمینه کیفیت بازی ها به شدت سخت گیرانه عمل می کند».

وی در ادامه افزود: «ما هم اکنون در حال یادگیری نحوه توسعه بازی ها بر روی کنسول ها هستیم و با نحوه برنامه نویسی این دستگاه ها آشنا می شویم. پس از ارزیابی و تکمیل نسخه ایکس باکس وان بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds، باید در خصوص عرضه آن بر روی سایر پلتفرم ها تصمیم بگیریم».

ناگفته نماند؛ نسخه ایکس باکس وان بازی PUBG با مشکلات فراوان و متعددی اعم از مشکلات قطع ارتباط با سرور، باگ های بسیار زیاد، خروج ناگهانی از بازی و لگ های پی در پی مواجه است. همچنین، انتشار سایر گزارشات از سوی بازیکنان نیز ناقص بودن این عنوان را اثبات می کند. اگرچه تیم توسعه بازی در حال همکاری با برنامه نویسان شرکت مایکروسافت است تا به تمامی مشکلات عنوان خود پایان دهد.

نسخه پلی استیشن 4 بازی PUBG

در هر صورت، به نظر می رسد پس از تکمیل نسخه ایکس باکس وان، سازندگان ساخت و توسعه نسخه پلی استیشن 4 بازی PUBG را آغاز می کنند. ظاهرا عرضه این عنوان بر روی کنسول جدید نینتندو سوییچ نیز دور از انتظار نیست و ممکن است این امر در آینده نه چندان نزدیک به وقوع بپیوندد. بنابراین، هنوز هیچ زمان مشخصی برای عرضه نسخه پلی استیشن 4 بازی PUBG از سوی سازندگان تعیین و اعلام نشده است و پیش بینی این موضوع با توجه به تازه کار بودن سازندگان و عدم برخوداری از تجربه کافی، کار بسیار دشواری است.

از دیگر خبرهای مرتبط با بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds می توان به دریافت جایزه «بهترین بازی آنلاین و چند نفره سال میلادی جاری» در دو نمایشگاه بزرگ The Golden Joystick Awards 2017 و The Game Awards 2017 اشاره کرد.

نسخه کامل بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds تحت شماره 1.0 در روز 20 دسامبر امسال (29 آذر) بر روی پلتفرم رایانه شخصی مبتنی بر سیستم عامل ویندوز منتشر شد که هم اکنون نسخه دیجیتالی آن با قیمت 29.99 دلار در فروشگاه رسمی شبکه استیم به فروش می رسد. گفتنی است، نمرات و نقدهای منتشر شده از سوی منتقدان معتبر سراسر دنیا از یک عنوان شوتر مهیج و دیوانه کننده خبر می دهند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا