نخستین شعبه عرضه محصولات نانویی تایید شده در تهران افتتاح شد

 برند معتبر منسوجات نانویی کشور با نام "هاینو" با همت تولیدکنندگان داخلی اولین دفتر فروش محصولات خود را بازگشایی کرد. هاینو کنسرسیومی از 6 شرکت فعال در حوزه منسوجات نانو است که در تیرماه سال ٩٥ در ستاد فناوری نانو به‌طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد و با گذشت یک سال سبد متنوعی از محصولات را در دسترس عموم مردم قرار داده است.

 

علیرضا باغبانباشی از محققان این کنسرسیوم گفت: با هدف توسعه بازار منسوجات نانو و آگاه‌سازی مشتریان با ایجاد برندی در حوزه نانو اقدام به ارائه سبد منسوجات ایرانی با ویژگی‌های منحصربه‌فردی چون ضد عرق، ضد بو، ضد باکتری، ضد لک و ضد آب کردیم.

باغبانباشی با بیان اینکه این محصولات در دسته‌بندی منسوجات خانگی نظیر حوله، ملحفه، لباس زنانه، لباس کودک، جوراب و با ترکیبات مختلفی مانند نخ، نایلون و الیاف طبیعی موسوم به بامبو بهبود یافته با فناوری نانو است، اظهار کرد: الیاف طبیعی بامبو به‌ طور ویژه در برخی محصولات گران‌قیمت خارجی موجب نرمی فوق‌العاده، جذب بالا و زیبایی آنها است که با بهبود آنها محصولات هاینو نیز با این مواد تولید شد. ویژگی آنتی‌باکتریال پوشاک در کنار جذب بالای آب، راحتی برای بدن به ارمغان می‌آورد.

وی با اشاره به دسته جدیدی از محصولات با اهداف پزشکی نظیر مراقبت از جنین و مادر از امواج مضر و جوراب‌های دیابتیک برای بیماران دیابتی یادآور شد: این محصولات تولید شرکت‌های نانویی دیگری خارج از کنسرسیوم هستند که از طرف هاینو و ستاد فناوری نانو مورد تائید قرار گرفته‌اند و به مرور در حال تکمیل سبد کالایی خود از تمامی منسوجات باکیفیت و ویژگی‌های خاص هستیم.

این محقق با اشاره به عدم آگاهی مردم در خرید محصولات نانویی اصل و دارای تأییدیه گفت: خرید آگاهانه در کنار محصولات با کیفیت موجب رشد تولید داخلی و انگیزه به تولیدکنندگان خواهد شد. این مهم با اتحاد تولیدکنندگان و ایجاد برند معتبر میسر خواهد شد.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم در کنار بازگشایی شعب در تمام کشور در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و آنلاین هم حضور فعالی داشته باشیم تا مصرف‌کنندگان راحت‌تر بتوانند محصولات نانویی اصل و دارای تأییدیه بین‌المللی را تهیه کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا