شبیه‌ساز متحرک برای دوچرخه‌سواری ورزشی

به گزارش سیناپرس به نقل از  ایسنا، سیستم شبیه‌ساز دوچرخه با هدف شبیه‌سازی تمامی موارد لازم در دوچرخه‌سواری در یک محیط ثابت طراحی ‌شده است.این سیستم شبیه‌ساز که می‌تواند مربوط به هر کدام از دوچرخه‌های کوهستان و یا مسابقه‌ای باشد، برای آموزش و یا انجام تمرینات حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در این سیستم با شبیه‌سازی تمامی جزئیات و با به‌کارگیری سیستم حرکتی با 6 درجه آزادی همانند حرکات دوچرخه، معادلات دینامیکی و حرکتی دوچرخه و تصویر مورد نیاز در حین دوچرخه‌سواری، به نحوی عمل شبیه‌سازی شده است که دوچرخه‌سوار حس واقعی پیدا می‌کند.

با به کارگیری سیستم کنترل "لودینگ" می‌توان میزان نیروی مقاوم متناسب که در رکاب زدن در سربالایی و سراشیبی متفاوت است را نیز به درستی و کاملا مطابق واقعیت مدل کرد.

با استفاده از سیستم "ویژن" و یا "بصری" که بر روی سخت افزار پرده‌ای و یا با LCD قابل اجرا است، می‌توان تمامی مناظر مورد نیاز را اعم از مناظر مبتنی بر واقعیت اجرا کرد.

در اجرای این بخش متناسب با سرعت و حرکات دوچرخه،‌ مناظر به صورت منطبق بر واقعیت تولید و اجرا می‌شوند.

در صورت نیاز می‌توان شرایط آب و هوایی همانند باران، برف، باد و شرایط زمانی همانند شب و روز و ترکیب آنها را نیز در سیستم ویژن اعمال کرد.

از این شبیه‌سازها می‌توان به عنوان نمونه‌های حرفه‌ای برای تمرینات و انجام بررسی‌ها و آنالیزهای علمی استفاده کرد. با اعمال نرم‌افزار سنجش عملکرد دوچرخه سوار که می‌تواند تمامی پارامترهای عملکردی و فیزیولوژی دوچرخه‌سوار را در حین رکاب زدن مانیتور و ثبت کرد.

علاوه بر آن می‌توان با تعریف کاربردهای تفریحی همانند بازدید از اماکن، طراحی ویژن مخصوص هر مکان را اجرا کرد.با استفاده از یک دستگاه شبیه‌ساز با تکنولوژی بالا می‌توان تمامی انواع شاخه‌های ورزش‌های دوچرخه‌سواری چون دوچرخه سواری در پیست، جاده و مسابقات کوهستان را شبیه‌سازی کرد.

این طرح از سوی امیر ساکی، علی عظیمی و بهرام بسدک در فستیوال نوآوری‌های صنعت تجهیزات ورزشی و توانبخشی ارائه شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا