تفاهم‌نامه‌ میان جایزه مصطفی (ص) و نهضت‌العلمای اندونزی امضا شد

در نشستی مشترک با حضور اقبال سولام رئیس هیأت مرکزی نهضت‌العلماء و سیدعلی عمرانی رئیس کارگروه اجرایی جایزه مصطفی(ص) به منظور تعامل و همفکری بر اساس اصول و منافع طرفین و در راستای اهداف و ماموریت‌های مشترک، تفاهم‌نامه‌ای بین دو طرف منعقد شد.

این تفاهم‌نامه در 5 ماده و 2 نسخه به امضای طرفین رسید.

بر اساس این تفاهم‌نامه طرفین متعهد شدند نسبت به فراهم ساختن زمینه شروع فعالیت نمایندگی جایزه مصطفی(ص) در اندونزی به منظور توسعه فعالیت‌های علمی و فناوری و ارائه خدمات مناسب به جامعه اندونزی به ویژه جامعه مخاطبان نهضت و انتقال تجربیات طرفین در تأمین مالی از محل جذب مشارکت‌های مالی مردمی اقدام کنند.

مشارکت فعال بنیاد در رویدادهای علمی و فناوری نهضت به منظور بهره‌مندی مخاطبان هر دو سازمان از فرصت‌های فراهم شده، مشارکت فعال جایزه به توسعه بسترهای علمی و فناورانه در کشور اندونزی و ارائه بسته‌های حمایتی شامل حمایت‌های مالی، علمی و تأمین منابع انسانی متخصص شامل اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، فناوران و پژوهشگران به منظور ارتقاء کیفی فعالیت‌های هر دو سازمان و استفاده از توان و ظرفیت طرفین به منظور هم‌افزایی و دستیابی به اهداف مشترک از دیگر تعهدات طرفین در این تفاهم نامه است.

در طول اجرای این تفاهم‌نامه، در صورتی که طرفین با پیشنهاد و برنامه جدیدی در جهت پیشبرد اهداف مشترک و استفاده بهینه از قابلیت‌های موجود روبرو شوند، پس از توافق در قالب متمم به تفاهم‌نامه افزوده شده و طرفین متعهد می‌شوند که برای اجرایی شدن آن تلاش کنند.

بنا بر این گزارش، نمایندگان طرفین با تشکیل جلسات و کمیته‌های مشترک و با حضور مسئولان و کارشناسان حوزه‌های مختلف، موضوعات کاری را تا مرحله انعقاد قرارداد، پیگیری می‌کنند. این کمیته‌ها اختیار دارند حسب موضوعات مورد بحث از مشاوران و کارشناسان آن حوزه جهت شرکت در جلسات و استفاده از راهنمایی لازم، دعوت کنند.

این تفاهم‌نامه از زمان امضا، 5 سال معتبر است و استمرار آن در صورت موافقت طرفین معتبر خواهد بود.

نهضت‌العلماء بزرگترین سازمان اسلامی مستقل در جهان است که بیش از 91 میلیون عضو دارد. این سازمان 160 دانشگاه و 21 هزار مدرسه در سراسر اندونزی دارد که از کشورهای تایلند، مالزی، سنگاپور و افغانستان دانش‌آموز و دانشجو می‌پذیرد و تمام هزینه‌های تحصیلی آنان از محل وقف تأمین می‌شود. سال گذشته این سازمان به عضویت جامعه خادم المصطفی(ص) درآمد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا