کشف اسرار تاریخی توسط هواپیمای خاص مجهز به اسکنرهای لیزری

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، در این پروژه برای اولین بار تمام سطح کشور با دقت یک متر نقشه برداری می‌شود.قرار است تمام اطلاعات به دست آمده از این پروژه به صورت رایگان در اختیار عموم مردم، فعالان صنایع، محققان و به ویژه باستان شناسان و همچنین شرکت‌های تولید بازی‌های کامپیوتری قرار گیرد.

این پروژه منابع طبیعی منحصر به فرد انگلیس را به طور دقیق و جزئی در قالب نقشه‌ای جامع ثبت می‌کند. سازمان محیط زیست انگلیس از سال 1998 از اسکنرهای لیزری برای ثبت نقشه‌های این سرزمین و شبیه‌سازی سیلاب‌ها و تغییرات خطوط ساحلی بهره می‌برد.
تاکنون حدود 75 درصد از خاک انگلیس نقشه برداری شده است؛ اما تنها پوشش پراکنده‌ای از مناطق مرتفع وجود دارد که قرار است با اجرای این پروژه در چند ماه آینده، اطلاعات ناقص این نقشه‌ها نیز تکمیل شوند.
سازمان محیط زیست امیدوار است با اجرای این پروژه اسرار مخفی شده در تاریخ این کشور فاش شوند. در واقع باستان شناسان با استفاده از نقشه‌های قبلی در حال شناسایی جاده های گم شده امپراطوری رم هستند و امیدوارند با اجرای این پروژه اطلاعات جدیدی را در این رابطه به دست آورند.
همچنین این اطلاعات به‌منظور ارزیابی زیستگاه‌های حیات وحش در اختیار سازمان عمومی غیردولتی Natural England قرار خواهد گرفت.
سازمان محیط زیست انگلیس امیدوار است در جریان این پروژه بتواند محل‌های غیرقانونی دفن زباله را نیز شناسایی کند. این سازمان تاکنون 11 ترابایت اطلاعات به دست آمده از اسکنرهای لیزری را در اختیار عموم قرار داده است و این اطلاعات بیش از 500 هزار بار توسط کاربران دریافت شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا