مردم چین به زودی هویت الکترونیکی خواهند داشت

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک، با آغاز سال جدید، چینی ها با ثبت نام در اپلیکشین وی چت دیگر نیازی به همراه داشتن کارت شناسایی ندارند.

روز دوشنبه، مقامات شهر گوانگژو در چین نخستین سری از کارت های شناسایی وی چت را صادر کردند. دولت به شهروندان اجازه داده است هویت خود را از طریق فن آوری تشخیص چهره تایید کنند. خبرها حاکی از آن است که سیستم تشخیص هویت الکترونیکی Wechat تا ماه آینده در سرتاسر کشور چین راه اندازی می شود.

کارت شناسایی الکترونیکی همانند کارت شناسایی سنتی است و توسط دولت صادر می شود. کاربران تایید شده در وی چت قادر خواهند بود هر کاری را که نیاز به کارت شناسایی دارد، مانند رزرو هتل یا درخواست خدمات دولتی تنها با اسکن گرفتن از چهره خود با تلفن های همراه انجام دهند و هویت آنها از طریق یک سیستم هوش مصنوعی تایید می شود.

همانطور که می دانید وی چت یک پلتفرم پیام رسان اجتماعی مشابه واتس اپ است و 980 میلیون کاربر ثبت شده دارد. جمعیت کشور چین حدود 1.4 میلیارد نفر است. از آنجایی که این پلتفرم متعلق به شرکت تنست (Tencent) در کشور چین است، اکثر کاربران وی چت را چینی ها تشکیل داده‌اند و این پلتفرم در چین مانند دیگر پیام رسان های اجتماعی کاربرد بسیاری دارد.

ارزش این شرکت ماه گذشته به 500 میلیارد رسید و به عنوان اولین شرکت آسیایی در حوزه فن آوری شناخته شد.

یکی دیگر از قابلیت های جالب این پلتفرم سرویس کیف پول موبایلی است که «WeChat Pay» نامیده می شود و کاربران از طریق آن می توانند پرداخت سیار داشته و دیگر نیازی به پول نقد نداشته باشند.

بر این اساس، متقاضیان چینی در آینده می توانند هویت خود را با تکنولوژی تشخیص چهره در اپلیکیشن وی چت تایید کنند تا کارت هویت مجازی آن ها تایید شود.

انتظار می رود این پروژه دقت شناسایی افراد را بهبود و درصد خطا را کاهش دهد. همچنین گفته می شود این سیستم تشخیص هویت الکترونیکی از سرقت های هویتی جلوگیری می کند، زیرا تمام داده ها رمزگذاری شده اند و کاربران دیگر مجبور نیستند کپی های کارت شناسایی خود را نگه دارند یا اطلاعات شخصی خود را در دسترس دیگران قرار دهند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا