دستیار صوتی هوشمند yeelight شیائومی معرفی شد

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،دستیار هوشمند یی لایت از نظر ظاهر بسیار شبیه به Amazon Eco Dot است که ماه مارس سال گذشته معرفی شده بود. در قسمت  بالای دستیار هوشمند یی لایت مانند اکو دات، 4 کلید قرار گرفته است که یکی از آنها برای اجرای دستگاه است، یکی به عنوان دکمه خاموش و روشن و دو دکمه دیگر برای کم و زیاد کردن صدا در نظر گرفته شده است. البته یی لایت در قسمت وسط دستیار هوشمند خود نیز کلیدی قرار داده است که برای گذاشتن دستگاه روی حالت بی صدا یا Mute استفاده می شود.  این دکمه در اکو دات آمازون طراحی نشده است، اما در نسخه های بزرگتر اکو می توان آن را مشاهده کرد.

از آنجایی که شیائومی سال گذشته همکاری خود را با مایکروسافت آغاز کرد، برخی حدس می زنند که در این دستگاه نیز از اپلیکیشن های مایکروسافت استفاده شده باشد. شیائومی برای کلیه گوشی های مدل Mi خود از اپلیکیشن های پیش فرض مایکروسافت استفاده کرده است.

دستیار هوشمند yeelight شیائومی دارای 6 میکروفن و یک اسپیکر دو وات است. این شرکت ادعا می کند که یی لایت دارای یک الگوریتم فوق العاده پیشرفته است که کاربر را قادر می سازد با صدای خود از فاصله 5 متری به راحتی دستگاه را روشن کند.

شیائومی برای ساخت این دستیار هوشمند همچنین از پردازشگر چهار هسته ای 64 بیت Cortex A53 استفاده کرده است. به علاوه یک رم 256 مگابایتی با فضای ذخیره فلش 256 مگابایت در آن تعبیه شده است.

شیائومی ضمن معرفی این دستگاه اعلام کرد که این دستیار هوشمند دارای سیستم هوش مصنوعی دوگانه است و می توان از آن برای کنترل گوشی های هوشمند ساخت شیائومی نیز استفاده کرد. این دستگاه در حال حاضر فقط تجهیزات خانه هوشمند برند شیائومی را پشتیبانی می کند، اما شیائومی به مشتریان خود این اطمینان را داده که به زودی امکان پشتیبانی از سایر تجهیزات خانه هوشمند را نیز به این محصول اضافه می کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا