سیستم تشخیص چهره ژاپن میزبان مسابقات المپیک2020 است

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،در گردهمایی‌های بین‌المللی و مهم، موضوع امنیت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. المپیک 2020 هم به عنوان بزرگ‌ترین رویداد ورزشی جهان که هر 4 سال یک‌بار برگزار می‌شود، باید از امنیت بالایی برخوردار باشد.

از آنجایی که این المپیک قرار است در استادیوم ملی ژاپن برگزار شود، دولت این کشور به دنبال روشی متفاوت برای تایید هویت صدها هزار تماشاگر همچنین ورزشکاران، مسئولان و خبرنگارانی که در رویداد مهم شرکت می کنند است.

به گزارش ژاپن تایمز (Japan Times)، سازمان‌دهندگان این المپیک در حال برنامه ریزی برای استفاده از فن آوری تشخیص چهره در المپیک 2020 هستند. این سیستم تشخیص چهره قادر به اسکن حداکثر 400 هزار چهره خواهد بود و حتی می تواند جایگاه ورزشکاران و خبرنگاران حاضر در ورزشگاه را به خوبی تشخیص دهد. گفته می شود با این فناوری از سرقت یا به اشتراک گذاری کارت های شناسایی جلوگیری می شود و امنیت بازی ها افزایش پیدا می کند.

افراد درگیر بازی‌های المپیک مانند خبرنگاران و دیگر عوامل رسانه یک کارت شناسایی محتوی تصویر صورتشان را دریافت خواهند کرد. سیستم تشخیص چهره به طور خودکار صورت افراد را پس از ورود به مکان های مربوطه اسکن می‌کند و آن را با تصاویری که از قبل ذخیره شده است، تطبیق می‌دهد. اگر چهره‌ای مطابقت نداشته باشد، هشدار می‌دهد. سپس فرد توسط مقامات مربوطه مورد بازجویی قرار می گیرد. استفاده از این فناوری در مسابقات المپیک هنوز به طور رسمی تایید نشده است.

شرکت ان ای سی (NEC) که توسعه دهنده این برنامه امنیتی تشخیص هویت است، شرکت ژاپنی چند ملیتی در زمینه فناوری اطلاعات محسوب می شود که در میناتو توکیو ژاپن مستقر است. ان ای سی قسمتی از شرکت سومیتومو است که خدمات اطلاع رسانی و شبکه‌ای به شرکت‌های بازرگانی، اطلاع رسانی، خدماتی و دولت ارائه می‌دهد.

شایان ذکر است؛ این فناوری پیش‌تر در وزارت امنیت داخلی و پلیس شیکاگو و گرجستان و برخی برگرفروشی های زنجیره ای کالیفرنیا استفاده شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا