اکوسیستم اقتصاد دانش بنیان با وام کم بهره و پول دولتی محقق نمی شود

 سورنا ستاری روز شنبه در آیین رونمایی از 'یزد کارت' و نخستین نرم افزار 'شهربین' در یزد افزود: باید اکوسیستم اقتصاد دانش بنیان را در کشور ایجاد و تا می توانیم خدمات را به بخش خصوصی واگذار کنیم زیرا خدمات از طریق سیستم دولتی، گران به مردم ارائه می شود و فقط تعداد محدودی می توانند از آن بهره ببرند.

وی با اشاره به موفقیت برخی استارتاپ ها (کسب و کار نوپا) گفت: امروز استارتاپ های فعال در حوزه خدمات، هفته ای 10 درصد افزایش سود دارند که این امر باید به حوزه فناوری نیز سرایت کند.
معاون علمی و فناوری رییس ‌جمهوری اظهار کرد: واقعیت این است که نوع نگاه به شهرها در حال تغییر و همچنین نظام آموزشی هم در دنیا به سرعت در حال تغییر است و دیگر نگاه به اموزش محدود به دبستان و دبیرستان نیست و تا لحظه مرگ رایج شده است.
ستاری در ادامه با بیان اینکه مدیریت شهری برای تبدیل شدن به شهری خلاق نیاز به زیست بوم شهری دارد افزود: افراد باید بر اساس ایده هایشان ارزش گذاری شوند، کسانی که با اعتماد به‌نفس، جسارت و پشتکار، ایده‌های خود را تحقق می‌بخشند مهم‌ترین سرمایه اقتصاد مبتنی بر دانش و نوآوری به‌شمار می‌روند.
در این مراسم برای نخستین بار در کشور از یزد کارت و نرم افزار شهربین براساس معماری جدید با حضور معاون علم و فناوری رییس جمهوری رونمایی و تفاهم نامه ای در راستای تسریع فناوری نوین میان شهردار یزد، پارک علم فناوری و معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری منعقد شد.
این تفاهم نامه در 6 ماده، یک تبصره و سه نسخه تنظیم شده است.
'یزد کارت' در راستای کارآمدی و ارتقای تمام پرداخت های شهری اعم از پرداخت هزینه ناوگان حمل و نقل درون شهری ، پارکینگ های عمومی ، نانوایی و غیره عمل می کند.
سامانه 'شهربین' هم امکان برقراری و ارتباط شفاف شهروندان و دریافت پاسخ در زمینه مسائل و مشکلات شهری را مهیا می کند.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری صبح شنبه وارد یزد شد.
افتتاح مرکز نوآوری دانشگاه یزد، بازدید از شرکتهای گروه پیشگامان کویر، حضور در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان و بازدید از شرکتهای مستقر در پارک علم و فناوری یزد از دیگر برنامه های سفر یک روزه ستاری به استان یزد است.
از جمعیت یک میلیون و 138 هزار نفر استان یزد، یکهزار و 480 نفر به طور مستقیم در شرکتهای زیرمجموعه پارک علم و فناوری فعالیت می کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا