بحث تولید غذای انسان و دام از زباله مطرح است

به گزارش سیناپرس، وی افزود: یکی از راه کارها، استفاده از زباله و تولید سوخت از آنها است، از سویی حجم بالای زباله در کشور و دفن و سوزاندن میزان زیادی از آن موجب آلودگی هوا و زمین می‌شود.

زهرا اعتمادی فر در حاشیه اولین سمپوزیوم بین المللی بیوتکنولوژی محیط زیست، در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: در گروه پژوهشی چالش‌های زیست محیطی در حال بررسی است و تحقیقات گسترده‌ای بر روی این چالش‌ها صورت می‌گیرد و یکی از مباحث مهم موضوع بازیافت پسماندهای مختلف در کشور است.

وی ادامه داد: رویکرد دانشگاه اصفهان در زمینه بازیافت استفاده از تجربه‌های بین‌المللی و تعامل با کشورهای پیشرفته است، به همین دلیل قرار است در یک دوره هشت ماهه پژوهشکده محیط زیست این با دانشگاه برس سوئد همکاری داشته باشد.

مدیر گروه پژوهشی زیست فناوری محیط زیست در پژوهشکده محیط زیست دانشگاه اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر در دنیا به خصوص در کشور سوئد در مورد بازیافت پسماند روش‌های نوینی در حال اجرا است و گازهایی مانند بایومتان، بایواتانول از سایر زباله‌ها و هم‌چنین بایو ریاکتور از زباله‌های پارچه‌ای تولید می‌شود.

اعتمادی فر ادامه داد: در حال حاضر مباحثی مانند تولید غذای انسان و غذای دام از زباله مطرح است و این موضوعات جدید با تعاملات بین دانشگاهی رخ خواهد داد.

وی تاکید کرد: امروز چالش کشور و شهرهای بزرگ آلودگی هوا است و استفاده از سوخت‌های فسیلی یکی از عوامل این چالش است. یکی از راه کارها، استفاده از زباله و تولید سوخت از آنها است، از سویی حجم بالای زباله در کشور و دفن و سوزاندن میزان زیادی از آن موجب آلودگی هوا و زمین می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا