تاثیر زلزله تهران و کرج در فضای مجازی

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر،در ساعت ۵۶ دقیقه بامداد ششم دی ماه جاری، زلزله‌ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر حوالی ملارد کرج را لرزاند. این زمین لرزه‌ که هموطنان بسیاری در تهران و کرج آن را حس کردند، بازتاب زیادی در شبکه اجتماعی توئیتر داشت و در بررسی ترندهای روزانه این شبکه اجتماعی در لیست موضوعات داغ قرار گرفت.

مطابق با بررسی آماری از موج توئیتری ایجاد شده از زلزله تهران و کرج که توسط سامانه رصد و تحلیل فضای مجازی (پایشگر) منتشر شده است، کاربران این شبکه اجتماعی بیش از ۳۲ هزار توئیت دراین باره منتشر کرده اند.

با بررسی بیش از ۱.۵ میلیون کاربر توییتر در سامانه رصد فضای مجازی پایشگر و حول موضوع زلزله تهران در ۱۴ ساعت اولیه وقوع این زمین لرزه، بیش از ۹ هزار و ۲۰۰ کاربر فعال شناسایی شدند.

این کاربران در این بازه زمانی بیش از ۳۲ هزار توییت و ۲۲ هزار ریتوئیت منتشر کرده و از کاربران توئیتر بیش از ۱۶۶ هزار و ۱۰۰ لایک دریافت کردند.

بیشترین حجم توئیت‌های منتشر شده مربوط به ساعت ۱ تا ۲ بامداد بوده است. در این بازه زمانی کاربران بیش از ۱۳ هزار توئیت منتشر کردند.

بررسی ها نشان می دهد که یکی از دلایل تعداد نسبتا بالای لایک در این موج نسبت به موج‌های دیگر، طنز آمیز بودن مطالب منتشر شده توسط کاربران بوده است.

با بررسی توئیت‌های ساعات قبل، اضطراب برخی کاربران توئیتر در توئیت‌های ارسالی مشاهده می‌شود که احتمالا به زلزله هفته گذشته مربوط می‌شود.

داده‌های این گزارش آماری براساس اطلاعات حاصل از رصد و پردازش بیش از  ۱.۵ میلیون کاربر فارسی زبان توئیتر در سامانه فضای مجازی پایشگر به دست آمده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا