اندروید P آنتن دهی موبایل را از دید مخاطب پنهان می‌کند!

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،گزارش های مختلف از گوگل نشان می‌دهد که این شرکت از اواخر ماه اوت در حال کار بر روی Android P بوده است. اخیراً نیز اطلاعات جدیدی توسط XDA Developers منتشر شده که نشان می‌دهد اندروید P ممکن است به اپراتورهای مخابراتی امکان مخفی کردن قدرت شبکه را در قسمت تنظیمات بدهد.

در حال حاضر هر وقت که بخواهید قدرت سیگنال مخابراتی دریافت شده توسط تلفن‌ همراه خود را ببینید، می‌توانید نگاهی سریع به نوار نشانگر سیگنال روی گوشی داشته باشید. این نوار تخمینی از توان سیگنال مخابراتی را به تصویر می کشد که گوشی شما از سرویس‌دهنده در آن محل دریافت می‌کند. علاوه بر این در سیستم‌عامل های کنونی اندروید، کاربران با مراجعه به منوی دستگاه و بخش تنظیمات می‌توانند اطلاعات جزئی‌تری در این زمینه در بخش SIM Status مشاهده کنند. این مسیر به شرح زیر است:

Settings > About phone > Status > SIM status

مقدار کم dBm در این بخش به معنی قدرت سیگنال ضعیف است. قدرت سیگنال پایین بر کیفیت تماس، سرعت اتصال به اینترنت و عمر باتری دستگاه تأثیر می گذارد.

از طریق مقدار قدرت سیگنال، کاربران می‌توانند تصمیم بگیرند که آیا می‌خواهند کاربر این اپراتور باقی بمانند و یا به اپراتور دیگری در شبکه تلفن همراه منتقل شوند.

به نظر می‌رسد که گوگل براساس درخواست برخی از اپراتورها در آمریکا می‌خواهد این امکان اندروید را بدون توجه به نظر کاربران حذف کند. در واقع اندروید P کاربران را از دیدن سیگنال واقعی در وضعیت سیم کارت محروم می‌کند.

حتی اگر اپراتورها با همکاری گوگل تصمیم به پنهان کردن قدرت سیگنال خود در اندروید P بگیرند، باز هم کاربران می‌توانند با استفاده از برنامه های شخص ثالث، مانند Signal Strength اطلاعات دقیقی در مورد قدرت سیگنال اپراتور خود به دست آورند، اما اگر اپراتورها فشار بیشتری برای جلوگیری از دسترسی کاربران به مشخصات قدرت شبکه وارد کنند، Google می‌تواند دسترسی به این اطلاعات را در سطح API مسدود کند.

انتظار می‌رود اندروید پی با نسخه 9.0 در سال آینده وارد بازار شود. اولین پیش نمایش این سیستم عامل ممکن است در رویداد Google I / O در ماه مه 2018 رونمایی شود؛ نسخه پایدار آن نیز احتمالاً تا ماه اوت سال آینده عرضه خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا