گوشی وان پلاس 5 به قابلیت Face Unlock مجهز خواهد شد

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،یکی از قابلیت‌های OnePlus 5T که پس از عرضه این مدل، بیشتر از همه مورد استقبال کاربران قرار گرفت، قابلیت Face Unlock است. یکی دو شب پیش همزمان با شب کریسمس، کارل پی، مؤسس و مدیر وان پلاس در توییتر خود اعلام کرد به‌زودی این قابلیت به مدل 5 هم اضافه می‌شود.

کارل پی در پیام توییتری خود چیزی درباره زمان اضافه شدن این قابلیت و سایر جزئیات آن نگفت؛ بنابراین هنوز نمی‌دانیم این قابلیت قرار است از طریق آپدیت نرم افزار سیستم عامل به وان پلاس 5 اضافه شود یا از طریق دیگری و آیا آپدیت نرم افزاری می‌تواند دوربین جلوی گوشی را به دستگاه تشخیص هویت چهره برای باز کردن قفل گوشی تبدیل کند یا خیر.

از آنجایی‌که دوربین جلویی مدل 5 و 5T هر دو یکسان هستند، به نظر می‌رسد وان پلاس با اعمال تغییراتی روی سیستم عامل گوشی بتواند این قابلیت را به این مدل نیز اضافه کند.

وان پلاس برخلاف آیفون 10 اپل، برای قابلیت Face Unlock تنها از سنسور دوربین استاندارد استفاده می‌کند. این در حالی است که Face Unlock آیفون 10 اپل برای تشخیص هویت کاربر، علاوه بر دوربین جلویی گوشی از سیستم اسکن سه بعدی و سیستم ترودپت نیز استفاده می‌کند؛ به همین دلیل Face Unlock وان پلاس دقت و امنیت سیستم تشخیص هویت آیفون 10 را ندارد و در بعضی مواقع مثلاً در تاریکی درست کار نمی‌کند. شاید برای آنکه دقت و امنیت آیفون 10 را در گوشی‌های وان پلاس هم ببینیم باید منتظر عرضه وان پلاس 6 باشیم.

اکنون با اضافه شدن قابلیت Face Unlock به گوشی وان پلاس 5 کاربران می‌توانند با عرضه رسمی این قابلیت، به جای استفاده از اثر انگشت، گوشی خود را به راحتی با سیستم تشخیص چهره باز کنند و برای داشتن این قابلیت دیگر نیازی به تعویض گوشی خود با یک مدل بالاتر ندارند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا