تاکید بر ضرورت فعالیت های نوآورانه و طرح های استارتاپی

ستاری و نجفی در دانشگاه صنعتی شریف، از چند طرح دانشجویی مرتبط با زیرساخت های شهر هوشمند بازدید و در جمع خبرنگاران، برنامه های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شهرداری تهران و تعاملات دوجانبه را تشریح کردند.

نجفی با اشاره به برنامه های شهرداری تهران برای حمایت از استارتاپ ها گفت: برخی از کارخانه های متروکه و فضاهای غیرقابل استفاده در سطح شهر – با توجه به الزامات جدید در زندگی شهری – قابل تبدیل به محلی برای فعالیت های شرکت های دانش بنیان، استارتاپ ها و مراکز رشد است و با حمایت، می توان آنها را به فعالیت های تجاری و اقتصادی رساند.

وی افزود: به عنوان مثال با اجازه شهرداری تهران، یک کارخانه متروکه در اطراف شهر اکنون به یکی از مراکز رشد و نوآور تبدیل شده و درحال فعالیت است.

شهردار تهران تأکید کرد: نکته دوم در خصوص دریافت عوارض پروانه و حقوق شهرداری است که شهرداری تهران برای اینگونه فعالیت ها تخفیف قائل می شود تا این مراکز در ابتدای کار، با مشکلات اقتصادی مواجه نشده و فشار اقتصادی به آنها وارد نشود.

ستاری: بحث شهر هوشمند باید در شهر تهران پیاده سازی شود و به کمک همین شرکت های نوپا که در آینده به شرکت های بزرگ تبدیل خواهند شد، این اتفاق خواهد افتاد

در ادامه، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص کمیته مشترک ایجاد شده با شهرداری تهران گفت: خوشحالم از اینکه آقای نجفی سکان شهرداری تهران را به دست گرفته اند. مفاهیم جدیدی در حوزه اقتصاد دانش بنیان مدنظرمان است. استارتاپ ها تاثیر بسزایی در این سیستم دارند و می توانند نقش پررنگی در اشتغال زایی داشته و جهت گیری جدیدی در بین دانشگاه هایی مانند دانشگاه صنعتی شریف ایجاد کنند.

ستاری خاطر نشان کرد: دانشگاه صنعتی شریف تاکنون نزدیک به ۳۰۰ شرکت ایجاد کرده است که با این حرکت، فرهنگ درستی در آموزش عالی و ارتباط آموزش- اقتصاد درحال پیاده شدن است که خود می تواند زیست بوم مناسبی را ایجاد کند. امیدواریم بتوانیم در کمیته مشترک، فعالیت های بزرگی را انجام دهیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: بحث شهر هوشمند یکی از بحث های جدی است که در شهر تهران باید پیاده سازی شود و به کمک همین شرکت های نوپا که در آینده به شرکت های بزرگ تبدیل خواهند شد، این اتفاق خواهد افتاد.

 

 

گزارش: امیرمحمد غفاری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا