بومی‌سازی تولید صداگیر رگلاتور اکسیال ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا، دکتر احمد مولودی با اعلام این خبر افزود: صداگیر رگلاتور اکسیال در  ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز شهری TBS و CGS کاربرد دارد.

وی تصریح کرد: این محصول که از خانواده فوم‌های تخلخل باز نیکلی است، توانایی کاهش قابل توجه صوت به اندازه 20 دسی بل بدون افت فشار گاز را دارا است.

عضو هیات علمی سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی عنوان کرد: ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز شهری دارای آلودگی صوتی نسبتا بالایی هستند و با توجه به قرارگیری در برخی از نقاط داخل شهر، منجر به ایجاد مزاحمت برای شهروندان و همچنین بهره‌برداران می‌شوند.

مولودی بیان کرد: این محصول کاربردهای متنوع دیگری نیز دارد که از جمله آن می‌توان به انواع کاتالیزورها و  فیلترهای مورد استفاده در پالایشگاه‌های نفت و گاز و پتروشیمی‌ها اشاره کرد.

وی ادامه داد: صداگیر رگلاتور اکسیال جزو محصولات با تکنولوژی بالاست که برای اولین بار در کشور تولید شده و هیچ نمونه مشابه داخلی ندارد و تولید آن در دنیا نیز تنها توسط چند شرکت محدود صورت می‌پذیرد که به دلیل وجود تحریم این کالا امکان واردات آن به کشور نیست.

به گفته مدیر گروه پژوهشی مواد نوین سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی، با عرضه این محصول در فن‌بازار استان خراسان رضوی امکان سرمایه‌ گذاری و فرآیند تجاری‌سازی این فناوری تسهیل شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا