کیسه های فریزر و زباله هم مشمول استاندارد اجباری هستند

به گزارش  سیناپرس به نقل از  ایرنا، اصولا کیسه های نایلونی در صورت مصرف بی رویه آسیب زیادی را به محیط زیست وارد می کنند، اما اگر جوانب بهداشتی آن هم رعایت نشود، سلامت افراد را هم تهدید خواهند کرد و بر همین اساس، کیسه های فریزر و زباله مشمول استاندارد اجباری شده اند.

به واقع، انواع مختلفی از کیسه‌های پلاستیک شفاف و رنگی در بازار عرضه می شود؛ انواع شفاف این کیسه ها از مواد اولیه تازه و پلاستیک‌های دست اول تهیه می‌شوند و نایلون‌های رنگی (آبی، قرمز، زرد و مشکی) از مواد بازیافتی و دست دوم ساخته می شوند که برای حمل مواد غذایی مناسب نیست.
برپایه نظر سازمان ملی استاندارد، اساسا مصرف کنندگان به هیچ وجه نباید کیسه فریزر و زباله را به صورت فله خریداری کنند، زیرا کیسه هایی که به صورت فله عرضه می شوند کاملاً از مواد بازیافتی تهیه شده و بیماریزا هستند.
همچنین کیسه هایی که دارای بوی بد و غیرقابل تحمل، دانه های سیاه رنگ و رگه رگه باشند از مواد بازیافتی تولید شده اند.
با این حال اگر افراد به هر دلیل از کیسه‌های رنگی برای حمل و نقل ماده غذایی استفاده کردند، لازم است از به کار گیری مجدد آنها خودداری کنند.
این همه در حالی است که بسیاری از افراد برای حمل وعده غذایی خود به محل کار از کیسه های نایلونی استفاده می کنند، در حالی که تدابیر بهداشتی ایجاب می کند که برای این منظور از کیسه‌های پارچه‌ای یا کاغذی استفاده شود و یا هنگام مراجعه به رستوران ها، افراد حتما ظرف کوچکی همراه داشته باشند تا برای حمل غذای مانده نیاز به استفاده از ظروف یکبار مصرف و کیسه های پلاستیکی نداشته باشند.
مصرف بی رویه ظروف و کیسه های پلاستیکی مشکلات فراوانی برای سلامت افراد و محیط زیست به وجود آورده است و امروزه عامل بزرگترین مشکلات زیست محیطی هستند.
کیسه های نایلونی به طور متوسط 500 سال در محیط باقی می مانند .

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا