توضیحات سازمان غذا و دارو درباره برخی شایعات

سخنگوی سازمان غذا و دارو که صحبت‌هایش در سایت رسمی این سازمان منعکس شده، با اشاره به ضرورت نظارت و پایش فضای بیکران مجازی تأکید کرد که دسترسی آسان و فراگیر به ابزار اطلاع رسانی نیازمند مراقبت‌های ویژه است.

وی در بخش دیگری از بیانیه سازمان غذا و دارو درباره موضوع شایعه پراکنی‌هایی که در خصوص فرآورده‌های سلامت چه به صورت مزاح و چه جدی چه از سر رقابت و انتقام گیری‌های شخصی و چه موعظه‌های مشفقانه منتشر می‌شود، نیز گفت: نامه‌هائی که از سوی سازمان غذا و دارو برای اشخاص حقیقی و حقوقی صادر و در فضای مجازی منتشر می‌شود، ممکن است تصویر اصل نامه یا دستکاری شده آن باشد.

این مقام سازمان غذا و دارو به ضرس قاطع اعلام کرد: روابط عمومی سازمان غذا و دارو تنها منبع انتشار صحت و سقم نامه‌های مرتبط با حوزه سازمان غذا و دارو و تجهیزات پزشکی است و هر نامه‌ای که به غیر از منابع رسمی روابط عمومی سازمان غذا و دارو منتشر شود وجاهت قانونی نداشته و مورد تأیید این سازمان نخواهد بود.

متاسفانه به رغم صراحت سیاست نظارتی و اعلامی سازمان غذا و دارو، باز هم شاهد هستیم عده‌ای منفعت طلب که دکان و موقعیت خود را لرزان دیده‌اند یا انگیزه‌های مادی دارند، بازهم همدست با معاندان نظام شده و در فضای مجازی و سطح اینترنت تلاش‌هایی برای بی‌اعتبارسازی برخی شرکت‌ها و تولید کننده‌های داخلی آغاز کرده‌اند.

رسانه‌ها باید آگاه باشند که سازمان غذا و دارو با سیستم نظارتی خود درخصوص سلامت جامعه و محصولات سلامت هیچ گونه تعارفی با هیچ تولید کننده و یا برندی نخواهد داشت ولی از طرفی دیگر تحت تاثیر شایعات فضای مجازی نیز تصمیم گیری نخواهد کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا