مدیریت بحران زلزله اخیر آسیب شناسی می شود

به کزارش سیناپرس، محمدحسین مقیمی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا یکی ازعوامل آلودگی هوای تهران را پسماندسوزی های متعدد در این استان دانست و اظهار کرد: به فرمانداران تذکر لازم داده شده که اقدامات لازم را برای ممانعت از پسماندسوزی انجام دهند.

وی با اشاره به بهبود کیفیت هوا در روزهای اخیر افزود: جلوگیری از تردد کامیون ها و همکاری شهروندان در کاهش استفاده از خودروی شخصی از عوامل بهبود کیفیت هوا بوده است.
مقیمی همچنین درباره مطالعات 100 روزه کاهش آلودگی هوای تهران که قرار بود تا پایان آذر ماه به اتمام برسد، اظهار کرد: این طرح شامل آیین نامه ای برای کنترل و کاهش آلودگی هواست و هنوز در حال پیگیری است، در این طرح دستگاه های اجرایی ارزیابی می شوند تا میزان تحقق تعهدات آنها مشخص شود.
وی تصریح کرد: در همین راستا عملکرد اکثر دستگاه ها بررسی شده و به آنهایی که در اجرای تعهدات عقب ماندگی دارند، تذکر داده شده است.
مقیمی کمبود سرانه فضای سبز را یکی از مشکلات استان تهران دانست و گفت: فرارسیدن فصل درختکاری فرصت مناسبی برای توسعه فضای سبز فراهم کرده است.
وی از شهروندان درخواست کرد که در روزهای آلوده کمتر از خودروی شخصی و موتورسیکلت استفاده کنند.
استاندار تهران در ادامه اظهار کرد: عملکرد دستگاهها در زلزله اخیر تهران توسط اداره کل مدیریت بحران آسیب شناسی می شود که اینکاردر حال انجام است و گزارش آن به زودی ارائه می شود.
بر اساس ماده 22 قانون هوای پاک، شهرداری های شهرهای بالای 50 هزار نفر جمعیت موظفند با همکاری وزارت نیرو و ادارات منابع طبیعی شهرستان٬ سرانه فضای سبز خود را حداقل به 15 مترمربع برسانند. برخی شهرستان های تهران هنوز به این سرانه دست نیافته اند.
آلودگی هوا بیش از 60 روز است که تهران را دچار مشکل کرده است.
به گفته عباس شاهسونی سرپرست گروه سلامت هوا مرکز محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بر اساس محاسبات صورت گرفته در سال گذشته(95)، 4810 مرگ منتسب به آلودگی هوا در تهران ثبت شده است.
فهرست یا سیاهه انتشار تهران (emission inventory) در سال 93 نشان داد که حدود 80 درصد از آلودگی هوای شهر تهران ناشی از خودروهاست. با این حال استاندار تهران چندی پیش در جلسه کارگروه هماهنگی شرایط ویژه آلودگی هوای استان، گفته است که تهران با این وضعیت شاخص های آلایندگی، قابل زندگی نیست. وی همچنین دستور مطالعات علمی برای کنترل و کاهش آلودگی هوای تهران را ظرف 100 روز و با محوریت اداره کل حفاظت محیط زیست داده و قرار بود این مطالعات تا پایان آذر ماه به اتمام برسد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا