نقشه اماکن امن تهران ۳۰۰ هزار بار دانلود شد

 آمار بازدید از سایت شهرداری تهران در روزهای دوم و سوم دی ماه ۹۶ به بالاترین حد خود رسید.پس از انتشار نقشه مراکز تخلیه امن اضطراری توسط شهرداری تهران، بیش از ۵۰۰ هزار نفر از ساکنان پایتخت با مراجعه به سایت شهرداری تهران این نقشه را بررسی کردند و تا روز دوشنبه بیش از ۳۳۰ هزار بار این نقشه توسط کاربران دانلود شده است.

اضافه شدن این صفحه جدید باعث شد که در مجموع آمار بازدید از صفحات مرتبط با مراکز تخلیه امن اضطراری به یک میلیون و دویست هزار بار برسد.

نقشه مراکز تخلیه امن اضطراری محله های سعادت آباد و هفت حوض بیشترین تعداد دانلود را از سوی کاربران و شهروندان به خود اختصاص داده است.

در این زمینه ۷۹ درصد از بازدیدها توسط گوشی های هوشمند (۶۶درصد اندروید، ۲۵درصد آی او اس و ۹ درصد ویندوز فون) انجام شده است.

۴۰ درصد ارجاعات به صفحه مذکور توسط شبکه های اجتماعی و ۶۰ درصد از سایت‌های خبری و اطلاع رسانی و موتورهای جستجو صورت گرفته است.انتشار خبر نقشه مراکز تخلیه امن اضطراری در شبکه های اجتماعی بیش از ۴ میلیون بار بازدید داشته است.

ضریب بازگشت برای صفحه جدید مراکز تخلیه امن اضطراری ۱۶درصد است. یعنی به جز ۱۶ درصد از بازدیدکنندگان، سایر ۸۴ درصد آنان به فعالیت در سایت ادامه داده‌ و بدین ترتیب نقشه‌های مراکز تخلیه امن بیش از ۳۳۰هزار بار دانلود شده است.اوج این بازدیدها از ساعت ۲۱ الی ۲۴ ثبت شده و رتبه سایت شهرداری تهران را طبق آمار الکسا ارتقا داده است.نقشه مراکز تخلیه امن اضطراری با همکاری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران تهیه و روی سایت شهرداری تهران قرار گرفته است.

این نقشه که برمبنای محل سکونت شهروندان است، علاوه بر مشخص کردن مراکز تخلیه اضطراری محله، مسیرهای کلی حرکت به سمت این مراکز را نیز نشان می‌دهد. این مراکز، فضاهای باز یا مراکز سرپوشیده امن و مقاومی هستند که برای استقرار افراد هر محله از زمان وقوع بحران تا ۷۲ ساعت پس از آن پیش‌‎بینی شده است.

در این نقشه‌ها مسیرهای تخلیه امن اضطراری نیز معرفی شده است که شامل مسیرهای کوتاه، عریض و امن حد فاصل محل سکونت تا مرکز تخلیه اضطراری در محله هستند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا