باحضور رییس سازمان انرژی اتمی در مراسم تجلیل از جواد صالحی

 در این مراسم استاندار قزوین، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، روسای دانشگاه‌ها و مراکز علمی و جمعی از مدیران اجرایی استان قزوین حضور داشتند.رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در این مراسم گفت: جهان اسلام امروز شخصیت‌های علمی بزرگی دارد که یکی از آنها دکتر جواد صالحی برادر من است و تنها در بخش علمی به استناد مراجع بین‌المللی از دانشمندان خوش فکر جهان اسلام هستند.

وی در توصیف برادر خود مصمم بودن، خودباوری، اعتماد به نفس و همچنین حرکت در مسیر با شجاعت ایشان را ستود.

صالحی بهره مندی از منابع علمی را از دیگر شاخصه‌های شخصیتی جواد صالحی عنوان کرد و افزود: صالحی فردی نیکوکار، جستجوگر، جوانمرد و دانشمند است که در ردیف چهار دانشمند بزرگ جهان اسلام محسوب می‌شود که زکات علمی خود را با خیرخواهی و نیکوکاری داده است.

جواد صالحی در اول دیماه  سال 1335 در شهر مقدس کاظمین به دنیا آمد و در رشته مهندسی برق از دانشگاه کالیفرنیا دکتری گرفت. او یکی از ۲۵۰ دانشمند برجسته و تاثیرگذار و پر استناد جهان در حوزه علوم کامپیوتر، عضو برجسته FEIIOW انجمن مهندسین برق و الکترونیک آمریکا و دارای ۱۲ اختراع جهانی است.
وی سال 1392 جایزه علامه طباطبایی معتبرترین جایزه علمی کشوررا از بنیاد ملی نخبگان دریافت کرد و چهره ماندگار مهندسی برق کشور در سال ۸۹ است. عضو فرهنگستان علوم ایران بوده و رتبه نخست بیستمین دوره جشنواره بین المللی خوارزمی در زمینه پژوهش‌های بنیادی را دارد و دریافت جایزه مخترع برجسته سازمان جهانی مالکیت فکری WIPO در ژنو سوئیس و جایزه عالی مرکز تحقیقاتی مخابراتی بل در سال ۱۹۸۸ میلادی را نیز در کارنامه دارد.
همچنین سال ۸۲ پژوهشگر نمونه دانشگاه صنعتی شریف با رتبه نخست و پژوهشگر نمونه کشوری از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شناخته شده وتوانسته است جایزه پژوهشگر نمونه دانشگاه صنعتی شریف در سال های ۸۱ ،۸۲ و ۸۵ و جایزه پر استنادترین دانشمند ایرانی در سال ۸۴ از سوی وزارت علوم را به دست آورد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا