سامسونگ از فروش نمایشگرهای آیفون 10 به اپل 22 میلیارد دلار درآمد دارد

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،به نظر می‌رسد آیفون 10 نه‌ تنها نقطه عطفی برای  تحول بازار فروش اپل است، که به رونق کسب و کار سامسونگ نیز کمک زیادی کرده است. سامسونگ در سال 2017 حدود 50 میلیون پنل OLED به اپل فروخت. با توجه به اینکه آیفون 10 اواخر سال 2017 به بازار عرضه شد، احتمالاً اپل امسال برای تأمین نیاز بازار باید تولید خود را افزایش دهد. طبیعتاً درآمد سامسونگ از فروش صفحه نمایش آیفون 10 نیز با این اتفاق افزایش پیدا می کند.

امسال به‌ احتمال‌ زیاد سامسونگ با توجه به افزایش بازدهی تولید خود، حدود 180 تا 200 میلیون پنل به اپل بفروشد. سامسونگ اکنون توانسته با افزایش بازدهی خط تولید پنل A3، تولید پنل اولد (OLED) را افزایش دهد. نرخ بازدهی A3 در ابتدای سال 2017، 60 درصد بود، ولی اکنون سامسونگ توانسته در نیمه دوم سال، این رقم را به 80 درصد افزایش دهد.

یکی از تحلیلگران صنعت در رابطه با افزایش نرخ بازدهی تولید سامسونگ اظهار داشت: به نظر می‌رسد نرخ بازدهی تولید اکنون در مجموع به 90 درصد هم رسیده باشد و این حقیقت که با وجودی که سامسونگ در تولید نمایشگر OLED ملزم به رعایت بالاترین حدود استانداردهای جهانی بوده است و با این‌حال توانسته به این میزان بازدهی برسد، خود موفقیت بزرگی محسوب می‌شود.

با این حساب، سامسونگ با بازدهی تولید 90 درصدی می‌تواند سالانه 24 میلیون پنل برای اپل تولید کند و این میزان ممکن است درآمد سامسونگ از فروش صفحه نمایش آیفون 10 را به طور قابل توجهی بالا ببرد. سامسونگ در ابتدا قصد داشت برای تأمین صفحه نمایش اپل بر روی خط تولید A5 خود سرمایه‌گذاری کند، اما در نهایت تصمیم گرفت در همین خط تولید A3 بماند.

بر اساس شایعاتی که پیش از این نیز منتشر شده بود، اپل در گذشته سعی کرد بازار انحصاری تولید پنل OLED را از سامسونگ بگیرد و حتی تلاش کرد با سرمایه‌گذاری در شرکت LG Display ، آن را به رقیب قدرتمندی برای سامسونگ تبدیل کند. اما به نظر می‌رسد هنوز سامسونگ حرف اول را در تولید صفحه نمایش OLED آیفون 10 می‌زند که این همکاری تا به اینجای کار به نفع طرفین بوده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا