نوبل واقعیت مجازی در سال 2018 اهدا می شود

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،برندگان جوایز نوبل فیزیک، شیمی، اقتصاد و پزشکی هفته گذشته در مراسمی در شهر استکهلم مشخص شده و جوایز خود را دریافت کردند. علاوه بر اعلام برندگان جوایز، اخبار هیجان‌انگیز دیگری نیز از این مراسم مخابره شد؛ اچ‌تی‌سی وایو و بخش رسانه‌ای نوبل اعلام کردند که برای اولین جایزه نوبل در زمینه واقعیت مجازی در فیزیک و پزشکی با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

حال، تجربه واقعیت افزوده «ریتم دیجیتال» بینندگان خود را به یک سفر در سطح سلولی از بدن انسان می‌برد، به‌طوری‌که این افراد قادر خواهند بود با ساعت بیولوژیکی برای درک نحوه کار آن، در تعامل باشند.

موضوع “ریتم دیجیتال” نتیجه تلاش سه دانشمند آمریکایی است که امسال موفق به دریافت جایزه نوبل در بخش‌های بیولوژی یا پزشکی برای کشف مکانیزم های مولکولی کنترل ریتم شبانه‌روزی شده‌اند.

در تجربه واقعیت مجازی، هر کسی می‌تواند یاد بگیرد که چطور گیاهان، حیوانات و انسان‌ها ریتم بیولوژیکی خود را به‌طوری‌که با چرخه‌های روز هماهنگ باشد، سازگار می‌کنند. قرار است از سال 2018 در سراسر جهان مردم عادی بتوانند در وایو پورت و موزه‌های نوبل امکان تجربه استفاده از این محصول جدید را به دست آوردند.

متیاس فیرنیوس، مدیرعامل بخش رسانه‌های نوبل می‌گوید:

در کنار هم با اچ‌تی‌سی  وایو، یک تجربه منحصربه‌فرد از واقعیت مجازی را خلق خواهیم کرد، به‌طوری‌که این تکنولوژی لحظه‌های مهمی را به ما نشان خواهد داد و درس‌های حیاتی را به ما خواهد آموخت تا جهان بتواند از مزیت‌های آن بهره ببرد “. “ریتم دیجیتال” یکی دیگر از دلایلی است که به ما نشان می‌دهد چگونه تکنولوژی‌های نوظهوری مانند واقعیت مجازی، می‌تواند یک تجربه بی‌نظیر و لحظه‌ای برای یادگیری را برای ما خلق کند.

ریکارد استیبر رئیس وایوپورت در این خصوص گفت:

ما معتقدیم که اسرار بیولوژیکی و دنیای فیزیک می‌توانند برای کشف از طریق واقعیت مجازی ساخته‌شده توسط برندگان نوبل، بهترین باشند. خود را در یک سلول و در حال تماشای ساعت بیولوژیکی تصور کنید و شروع انفجار بزرگ (بیگ بنگ) در حال وقوع است، این در حالی است که شما در محل کارتان هستید.

پروژه جایزه نوبل در زمینه واقعیت مجازی حاصل تلاش اچ‌تی‌سی وایو برای ادغام فن‌آوری واقعیت مجازی در آموزش و پرورش و علم و جذب مردم در جهان اطراف ما است.

شرکت وایو به‌ تازگی وایو آرتز (Vive Arts) را راه‌اندازی کرده که یک طرح نوآورانه برای تغییر نحوه ایجاد تعامل با هنر در سراسر جهان است. همکاری وایو و رسانه‌های نوبل بیشتر از همه بر موضوع قدرت واقعیت مجازی در شکل دادن به نحوه آموزش ما و درک مفاهیم مهم آن دلالت دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا