کسپرسکی لغو ممنوعیت آنتی ویروس را خواستار شد

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،این شرکت روسی به تازگی خواستار لغو ممنوعیت استفاده از نرم افزارش در ادارات آمریکا شد.با توجه به اتفاقاتی که در انتخابات سال 2016 افتاد و با توجه به درز ایمیل‌های خصوصی و انتشار شایعاتی مبنی بر مداخله روس‌ها در این انتخابات از طریق اینترنت، دولت آمریکا با وضع قوانین جدید و سخت‌گیرانه‌تر سعی کرد از درز اخبار خود از طریق روس‌ها، جلوگیری به عمل آورد. در پی همین تصمیم، دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا، با صدور دستوری استفاده از آنتی ویروس کمپانی روسی کسپرسکی در ادارات دولتی آمریکا را ممنوع کرد. این دستور شهریور ماه امسال صادر شد و طبق مفاد آن، اجرای این دستور در همه ادارات دولتی آمریکا ظرف 90 روز از تاریخ صدور آن الزامی است و از این تاریخ به بعد هیچ برنامه یا آنتی‌ویروسی مربوط به کسپرسکی نباید در کامپیوترهای دولتی آمریکا وجود داشته باشد.

یوگنی کسپرسکی، مدیرعامل و پایه‌گذار شرکت کسپرسکی در متن شکایت خود مدعی شده است که ممنوعیت آنتی ویروس کسپرسکی در آمریکا به حسن شهرت این نرم‌افزار آسیب زده است و از طرفی منافع مالی شرکت را نیز تهدید می‌کند و از دادگاه خواسته است که اگر دولت آمریکا اسناد و شواهدی دارد که نشان می‌دهد خطایی از این شرکت سرزده است، اسناد مربوطه را به دادگاه ارائه دهد.

بااین‌حال، سازمان امنیت آمریکا نیز با ابراز نگرانی درباره وجود ارتباط بین کمپانی کسپرسکی و سازمان اطلاعات روسیه یا سازمان اطلاعات سایر دولت‌ها، مدعی است که این اقدام صرفاً برای جلوگیری از درز اطلاعات دولتی آمریکا انجام شده است. سازمان امنیت آمریکا همچنین مدعی شد که طبق قانون روسیه، سازمان اطلاعات این کشور می‌تواند کسپرسکی را ملزم به همکاری با خود کند و درصورتی که چنین اتفاقی بیفتد اطلاعات دولتی این کشور در معرض دید سازمان اطلاعات روسیه قرار خواهد گرفت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا