اتحاد داخلی نرم‌افزارهای اپل

یکی از مشکلاتی که افراد مختلفی که از دستگاه‌های متفاوت شرکت اپل می‌کنند با آن روبرو هستند، نیاز به خرید نرم‌افزار مشابه برای بیش از یک‌بار است. برای مثال یک نفر که یک آیپد و یک آیفون و یک مک‌بوک در اختیار دارد نمی‌تواند با یک‌بار خریداری کردن یک نرم‌افزار کاربردی، بر روی همه دستگاه‌ها از آن استفاده کنند. بااین‌وجود این ساختار در آستانه تغییر است.

نرم‌افزارهایی که با نمایشگرهای لمسی بر روی آیفون و آیپد تعامل دارند می‌توانند به‌صورت همزمان بر روی این دستگاه‌ها و دستگاه‌های مجهز به سیستم عامل دسکتاپ مک فعالیت داشته باشند. بااین‌وجود این امر به نحوی انجام خواهد شد که تنها در سال 2018 شاهد عرضه آن خواهیم بود. این اقدام شرکت اپل می‌تواند چشم‌انداز آینده این شرکت را تغییر بدهد.

قابلیت جدید اپل به توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری اجازه می‌دهد تا بتوانند نرم‌افزارهایی را ارائه کنند که می‌توانند به‌صورت همزمان هم بر روی دستگاه‌های همراه و هم بر روی دسکتاپ‌های اپل کار کنند. البته پیش‌نیاز انجام این کار این است که این نرم‌افزار باید بر اساس رابط کاربری لمس تعریف شده باشد.

این پروژه مخفیانه اپل که با نام پروژه Marzipa نامیده می‌شود، یکی از اصلی‌ترین موارد در برنامه‌های این شرکت برای آینده به‌حساب می‌آید و به همین دلیل نیز می‌توان پیش‌بینی کرد که چشم‌انداز آینده نرم‌افزاری این شرکت بر اساس این رویکرد اعمال خواهد شد.

منبع: Cnet

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا