موانع قانونی برای تبدیل شدن به دانشگاه های نسل سوم نداریم

 علی نوبخت روز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه ششمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی در سالن همایش های رازی افزود: دانشگاه های نسل سوم به سمت کارآفرینی حرکت می کنند و ما در برنامه ششم توسعه اقتصادی و اجتماعی به این موضوع پرداختیم تا رفع موانع کنیم.

وی ادامه داد که ما در تولید مقالات رشد خوبی داریم اما خشونت، استرس، افسردگی و اعتیاد در جامعه کاهش نیافته و این موضوع نشان می دهد که هنوز علم ماجهت دار نبوده و کاربردی نشده است.
وی به برخی از شاخص ها اشاره کرد و گفت: ایران از لحاظ تعداد ثبت اختراعات در هر میلیون نفر رتبه 100 و ترکیه رتبه 42 را بدست آورده است.
وی افزود: در حوزه رقابت پذیری استعدادها در بین 138 کشور دنیا ما رتبه 76 را کسب کرده ایم.

** برنامه ریری مناسب برای اجرایی شدن قانون هوای پاک
وی بر لزوم برنامه ریزی مناسب برای اجرایی شدن قانون هوای پاک تاکید کرد و گفت: پس از 21 سال لایحه هوای پاک به قانون تبدیل شده و باید از این ظرفیت به نحو مطلوب بهره برد.
رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی ادامه داد که دستگاه های متولی موظف هستند با برنامه ریزی مناسب شرایط را برای اجرای کامل این قانون فراهم آورند.
وی به آلودگی هوا در برخی از شهرای کشور به خصوص کلان شهرها اشاره کرد و گفت: در چند روز اخیر در تهران شاهد افزایش آلودگی هوا در تهران بودیم که سبب تعطیلی مدارس شده است.
وی با اشاره به اینکه در وضعیت بحران آلودگی هستیم، افزود: باید اقدامات جدی برای رفع این موضوع انجام گیرد تا مردم دچار مشکلات به خصوص در حوزه سلامت نشوند.
نوبخت اظهار کرد: آلودگی هوا علاوه بر تعطیلی مدارس، سبب بروز یا تشدید آسیب هایی از جمله بیماری هایی مانند قلب و عروق و تنفسی می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا