تا پلاسکو ، برای ارتقای دانشجویان معماری ایران

موضوع خلاقیت و ایده و آنچه باعث ایجاد نظر، و بینش در میان دانشجویان معماری می‌شود، امری است که کمتر به آن پرداخته می‌شود. به همین خاطر برگزار کنندگان و شورای سیاست‌گذاری مسابقه معمار برتر، موضوع مسابقه را هر سال با در نظر گرفتن مقوله خلاقیت و مسأله کاوی و با تأکید بر اصلاح وضع موجود و ساماندهی معماری موجود انتخاب می‌کنند.
حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو یکی از غم انگیز ترین حوادث ساختمانهای شهری در سی سال گذشته کشورمان بود.
ساختمان 54 ساله پلاسکو که نمادی از آغاز شهرسازی و معماری مدرن کشورمان بود در میان بهت و حیرت و غرق در شعله های آتش فروریخت…
پلاسکو فرو ریخت و پرسش های اساسی در مورد وضعیت ساختمان های قدیمی شهر تهران از منظر معماری و سازه و ایمنی بر روی خرابه های آن جوانه زد.
با توجه به گستردگی و اهمیت موضوع این ساختمان شورای سیاستگذاری مسابقه معمار برتر سال ۱۳۹۶ ، موضوع مسابقه را به این مهم اختصاص دادند.
در این رابطه با توجه به فعالیت های انجام شده در رابطه با طراحی ساختمان پلاسکو ، شورای سیاستگذاری از منظر دیگری به مسئاله پلاسکو توجه کرد و موضوع مسابقه را طراحی یک المان موقت در سایت پلاسکو مد نظر قرار داد. این المان موقت می تواند تا زمان ساخت ضمن کمک به زیبایی بصری سایت ، از جنبه های مختلف به حادثه پلاسکو بپردازد.
لذا در این مسابقه در کنار دانشجویان معماری و شهرسازی ، سایر دانشجویان رشته های هنر های تجسمی نیز می توانند برای این موضوع به رقابت بپردازند.
مدیر مسابقه :
کامران افشار نادری
داوران مسابقه :
حبیبه مجد ابادی ، مهرداد ایروانیان و علی هنرور
زمان ثبت نام مسابقه : 15 آذر لغایت 30 دی ماه 1396 و آخرین مهلت 30 دی خواهد بود.
زمان تحویل آثار : 14 بهمن 1396 لغایت ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ و آخرین مهلت ۲۸ بهمن خواهد بود.
داوری و نمایشگاه آثار منتخب : نیمه اول اسفند ۱۳۹۶

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا