اینترنت پرسرعت در اختیار 80درصد خانوارهای ایرانی

شرکت ارتباطات زیرساخت در برنامه کلان خود به ارائه طرحی کلی از بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور تا پایان سال ۹۹ پرداخته است. بر اساس این طرح و برنامه، مواردی مانند افزایش ترانزیت بین‌الملل، افزایش پهنای باند اینترنت، افزایش دسترسی به خدمات پهن‌باند و افزایش متوسط سرعت اینترنت مدنظر واقع شده است.

همچنین بر اساس این برنامه‌ریزی کلان، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است که دسترسی حداقل ۸۰ درصد خانوار ایرانی به خدمات پهن‌باند را تأمین کند و متوسط سرعت اینترنت مشترکان پهن‌باند را به ۲۰ مگابیت بر ثانیه افزایش دهد.

در ادامه برنامه‌ریزی برای افزایش پهنای باند اینترنت کشور همچنین قرار بر این است که مدل ترافیک شبکه براساس ترافیک داخلی و بین‌المللی به نسبت ۸۰ به ۲۰ درصد برسد. در این طرح کلان که تا پایان سال 99 را در بر می‌گیرد، روستاهای کشور نیز مدنظر قرار گرفته‌اند و امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت در ۹۰ درصد روستاهای کشور تا پایان این زمان برقرار خواهد شد.

همچنین پیش‌بینی شده است که در دوره اجرای این برنامه، بازار کسب و کار ارتباطات و فناوری اطلاعات به 3 برابر میزان فعلی برسد و ارزش آن تا پایان سال ۹۹ به ۹۰ هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

حجم سرمایه‌گذاری مستقیم درنظرگرفته‌شده برای توسعه شبکه‌های دسترسی و زیرساخت‌های لازم در برنامه ششم توسعه معادل ۶۰ هزار میلیارد تومان ارزیابی شده و نرخ رشد ارزش افزوده بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات ۱۹.۴ درصد تخمین زده شده است.

همچنین تصویر کلان بخش ICT کشور تا پایان این برنامه، شامل افزایش ۱۰ برابری ترانزیت بین‌الملل و نیز رساندن ظرفیت آن به ۵ هزار و ۵۸۰ گیگابیت برثانیه است.

 

منبع: مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا