خبرگزاری سیناپرس اصفهان رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری سیناپرس اصفهان، آیین رونمایی از خبرگزاری علم و فرهنگ_ سیناپرس_ استان اصفهان صبح امروز، با حضور مرتضی تیموری رییس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان و مدیرمسئول خبرگزاری سیناپرس اصفهان، محمود مراثی رییس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان، بهاره صفوی سردبیر خبرگزاری مرکزی سیناپرس، وحید عالم سردبیر سیناپرس اصفهان و جمعی از اصحاب رسانه به میزبانی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان در محل تالار خوارزمی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد. 

 در ابتدا  وحید عالم، سردبیرخبرگزاری سیناپرس اصفهان، با بیان اینکه جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی علمی و فرهنگی از معدود نهادهایی است که تا کنون تجربه موفق تاسیس دوخبرگزاری ایسنا و ایکنا را در کارنامه خود دارد، اظهار کرد: سیناپرس سومین خبرگزاری جهاد دانشگاهی است و رسالت اصلی این رسانه خبری انعکاس نقش دانشگاهیان و نخبگان در پیشرفت کشور، ارتقای آگاهی علمی افراد جامعه و ایفای نقش واسط بین مسئولان، نخبگان و مردم است.

سردبیر سیناپرس اصفهان افزود: با توجه به وسعت اطلاعات، تولیدات و سرعت تولید دانش، سیناپرس اصفهان با هدف ارتقای سطح آگاهی و دانایی شهروندان به ویژه دانشگاهیان و فعالان حوزه علم و فناوری نسبت به تحولات علمی در سطح جهان، کشور و به ویژه استان اصفهان است و این استان  با پتانسیل های فرهنگی و علمی که دارد باید بیش از پیش دیده شود.

سیناپرس پلی بین بدنه جامعه ، پژوهشگران و دانشگاه

در ادامه سردبیر خبرگزاری مرکزی سیناپرس، با اشاره به اینکه توسعه یک کشور در گرو آگاهی علمی عموم جامعه است، خاطرنشان کرد: در شرایطی که اکثر کشورهای دنیا ارتباط بین رسانه و فضاهای علمی را به خوبی ایجاد کرده اند و علم عمومی سازی شده است اما در ایران این اتفاق نیافتاده است و همواره مباحث علمی در لایه های زیرین رسانه ها منتشر می شود.

بهاره صفوی عنوان کرد: جهاد دانشگاهی با توجه با اسناد بالادستی کشور تصمیم به ایجاد یک رسانه تخصصی در حوزه علم و فناوری گرفت که پس از مطالعات بسیار درنهایت خبرگزاری سیناپرس از سال 93 فعالیت خود را در راستای ترویج علم در سطح جامعه شروع کرد.

وی در خصوص هدف از چرایی تاسیس سیناپرس، گفت: هدف از تاسیس سیناپرس این است که بتوانیم پلی بین بدنه جامعه ، پژوهشگران و دانشگاه باشیم و به عنوان یک رسانه زنجیره ای که به درستی نمی چرخد را به حرکت درآوریم و نقش خود را ایفا کنیم.

سردبیر خبرگزاری مرکزی سیناپرس افزود: اصفهان از لحاظ علمی و فرهنگی یکی از شاخص ترین شهرهای ایران است و همواره در علم حرفی برای گفتن داشته است،بنابراین امیدواریم بتوانیم تمرکز زدایی کرده تا علاوه بر دانشگاه هایی مثل تهران و شریف، به دیگر دانشگاه ها نیز توجه شود.

استان اصفهان دومین استان علمی کشور است

رییس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، ضمن تبریک و گرامی داشت هفته پژوهش، گفت : تقارن هفته پژوهش و آیین رونمایی از خبرگزاری سیناپرس اصفهان را به فال نیک می گیریم و امیدواریم بتوانیم رسالت خود را در امر نشر علم در سطح جامعه به خوبی انجام دهیم.

تیموری با بیان اینکه در هفته پژوهش، رسانه ها اخبار و اتفاق های علمی را  پوشش می دهند، گفت: شایسته است که رسانه ها نیز هفته پژوهش داشته باشند تا برنامه ها و نوآوری های علمی خود را ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت های علمی و میزان انعکاس این اخبار با یکدیگر تناسب ندارند، خاطرنشان کرد: بیش از نیمی از فعالیت ها و رخدادهای علمی در سطح جامعه بازگو نمی شود و همین عدم تناسب باعث عدم رشد کافی علم در سطح جامعه شده است.

مدیرمسئول خبرگزاری سیناپرس اصفهان بااشاره به اینکه استان اصفهان دومین استان علمی و اولین استان صنعتی کشور است، خاطرنشان کرد: انتظار می رود مباحث علمی، بیش از این وارد زندگی مردم شده و مورد توجه قرارگیرد و امیدواریم خبرگزاری سیناپرس با همکاری دیگر نهادهای علمی بتواند به محقق کردن این امر کمک کند.

لازم به ذکر است در پایان مراسم، پرسش و پاسخ با حضور مدیرمسئول خبرگزاری سیناپرس اصفهان و سردبیر خبرگزاری مرکزی سیناپرس برگزار شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا