ساخت سالن کنسرت شیب دار

سیناپرس:  اخیرا سالن کنسرت بیاباخ در آلمان برای چیدمان صندلی ها از یک راه ساده استفاده کرده است. در این سالن به منظور استفاده بهینه از فضا، کل سازه را به سمت جلو شیب داده است.سالن­ های اجرای موسیقی نیازمند فضای بزرگی هستند تا صندلی ها در سطحی شیب دار در آن قرار گیرند. اخیرا سالن کنسرت بیاباخ در آلمان برای چیدمان صندلی ها از یک راه ساده استفاده کرده است. در این سالن به منظور استفاده بهینه از فضا، کل سازه را به سمت جلو شیب داده است.

پیتر های مدی، معمار طراح سالن شهر ، می گوید: «این سالن کنسرت مرکز شهر را احیا کرده است». ظاهر طرح بسیار شبیه به یک مستطیل بزرگ که از یک طرف در خاک  مدفون شده است. .تماشاگران به محض پایان نمایش ، از فاصله ای که بین سازه و سطح زمین است، می توانند گام به محیط های باز  و محوطه مجموعه بگذارند و از سالن خارج شوند.

این مجموعه شامل سالن انتظار ،سرویس بهداشتی و رستوران است. این سالن طراحی قابل توجهی دارد. در این سازه از حجم وسیعی از بتن هایی که قبلا در ساختمان های دیگر استفاده شده بودند موردبهره برداری قرار گرفته  و چراغ های LED  در شکاف های در و دیوار و سقف مخفی شده اند.

شکل داخلی این سالن مخروطی شکل است  و محل اجرا به دلیل تشدید تمرکز به اجرا و کمک به سیستم صوتی در راس این مخروط قرار گرفته است و همچنین سطح مایل داخلی سالن برای بهبود آکوستیک ساخته شده است.

صندلی های سالن برای انتقال بیشتر  حس سادگی سازه، از قطعات فلزی که به نظر شفاف هستند درست شده است و برای صاف نشان دادن سطح بتن در  خارج از سالن نمایش ، قاب های چوبی بر روی دیوار ها و سقف به کار گرفته شده است .

این سالن در سپتامبر امسال ساخته شده است. جهت مشاهده تصاویری بیشتر از این طرح، به منبع مراجعه کنید.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا