اپلیکیشن « راهنما تل» در حوزه گردشگری رونمایی شد

دکتر عزیزاله جعفری- معاون پژوهشی دانشگاه علم و فرهنگ گفت: تاسیس پارک علم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی در فضای فیزیکی دانشگاه علم و فرهنگ و اخذ مجوزهای لازم در این بخش از جمله مهم ترین دستاوردهای پژوهشی دانشگاه در سال جاری است که با انگیزه توسعه اشتغال و کارآفرینی در بخش های مختلف فرهنگی ایجاد شده است.  
وی با تاکید بر فرآیند سیستماتیک موجود در این پارک گفت: ایده های مختلف دانشجویی در چهار بخش تخصصی: «گردشگری»، «صنایع دستی»، «صنایع فرهنگی» و «اقتصاد هنر» جذب، بررسی و با کمک دست اندرکاران و سرمایه گذاران در این پارک به کسب و کارهای موثر برای جامعه تبدیل خواهد شد.
دکتر جعفری از فناوری«راهنماتل» نیز به عنوان یکی از فعالیت های دانش بنیان دانشگاه علم و فرهنگ یاد کرد و افزود: در واقع  نخستین ایده ای که پس از طی مراحل مختلف به مرحله اجرایی رسیده و به کسب و کار تبدیل گردیده، ایده راهنماتل است.
صغری سهرابیان، در معرفی این فناوری گفت: اپلیکیشن راهنماتل به 5 زبان، در 7 بخش خدمات گردشگری ، در گستره 14 شهر داخلی و 5 شهر خارجی به سه گروه گردشگران ایرانی داخل کشور، گردشگران ایرانی خارج از کشور و گردشگران خارجی در دو نسخه اندروید و آی او اس طراحی و پیاده سازی شده است که از بهمن ماه در دسترس عموم مردم و راهنمایان خواهد بود.

ایده پرداز اصلی راهنماتل،با اشاره بر اهمیت کارآفرینی و اشتغال زایی این پروژه تاکید کرد و افزود: ارتقای ظرفیت خدمات دهی گردشگری، ایجاد انگیزه برای انتخاب مجدد مقصد و ارایه ی اطلاعات مورد نیاز گردشگران در رابطه با مکان یابی فضاهای گردشگری از اهداف اصلی این پروژه است.   
وی گفت: گردشگري در عصر حاضر با بستري از تحولات تكنولوژيك و اقتصادي تغييرات مهمي را تجربه كرده و خود به اصلي اساسي در امور اقتصادی و فرهنگی جوامع مختلف تبدیل شده است که دانش آموختگان این حوزه با تبدیل دانش به فناوری تلاش دارند تا ضمن رفع نیاز جامعه دانش گردشگری را نیز کاربردی کنند.
گفتنی است،  پروژه راهنماتل در« دومین همایش ملی ناصر خسرو» عنوان برترین ایده های نو و خلاقانه حوزه گردشگری را نیز به خود اختصاص داده بود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا