حمایت مجلس از ایجاد رشته های جدید دانشگاهی در حوزه چاپ

به گزارش سیناپرس به نقل از روابط عمومی انجمن علمي فناوری چاپ ایران، در این نشست مشترک که در دفتر دكتر حميد گرمابي، عضو كميسيون صنايع مجلس شوراي اسلامي و نماينده مردم نيشابور در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، مهندس بیطرفان رئیس انجمن علمی فناوری چاپ ایران گزارشي از وضعيت صنعت چاپ در شرايط فعلي و جايگاه مهم و راهبردي این صنعت در دنيا از لحاظ تكنولوژي و ترنور مالي ارايه كرد.

وی با اشاره به چالش ها و فرصت ها صنعت چاپ در کشور بر ضرورت ايجاد منطقه ويژه اقتصادي چاپ بمنظور فراهم شدن زير ساخت هاي لازم براي حضور در بازارهاي صادراتي و منطقه تاكيد كرد و یاد آور شد: امروزه توجه نهادهای قانونی و حمایتی مانند مجلس شورای اسلامی و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ارتقاء جایگاه این صنعت و حمایت از این صنعت کارآفرین یک ضرورت است.

بیطرفان همچنین حمايت كميسيون صنايع مجلس شوراي اسلامي از انتقال بخش سخت افزاري و تكنولوژيك صنعت چاپ به وزارت صمت را گامی مثبت ارزیابی کرد و بر ريل گذاري صحيح و مبتني بر اصول كارشناسي و با توجه به جايگاه استراتژيك این صنعت تاکید کرد.

وی با اشاره به ضرورت بومي سازي و دستيابي به فناوري هاي روز اين صنعت، خواستار نگاه دانشي در تصميم سازي ها برای توسعه این صنعت شد.

دكتر حميد گرمابي عضو كميسيون صنايع مجلس شوراي اسلامي و نماينده مردم نيشابور نیز در این نشست با استقبال از برنامه های علمی و اجرایی انجمن علمی فناوری چاپ ایران خاطرنشان کرد: این انجمن علمی  می تواند بعنوان بازوي علمي و كارشناسي در حوزه صنعت چاپ  به تصویب قوانین و سیاستگذاری در این صنعت کمک کند.

اقاي دكتر گرمابي در ادامه اين جلسه با اشاره به جو مثبت حاكم بر كارگروه و كميسيون صنايع در خصوص اين انتقال، بر ضرورت تعامل وزارت صنعت، معدن و تجارت با تشکلهای فعال در حوزه چاپ تاكيد و یادآور شد: انتقال بخش سخت افزاري صنعت چاپ به وزارت صمت گامي مثبت و در راستاي كاهش چالش هاي موجود در اين صنعت است که باید از این فرصت برای توسعه کارآفرینی و افزايش صادرات غير نفتي كشور بهره برد.

دکتر گرمابی با اشاره به گامهاي مثبت برداشته شده توسط دانشكده پليمر دانشگاه صنعتي امير كبير و انجمن علمي فناوري چاپ ايران براي ايجاد رشته هاي فني مهندسي با گرايش چاپ اظهار داشت: این کار گام بسیار مهمی برای توسعه علمی و دانشگاهی این صنعت در کشور است و در صورت لزوم موضوع اخذ مجوزهای لازم برای توسعه علمی این صنعت را از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پيگيري خواهیم کرد.

گفتنی است همچنین نشست بررسی اصلاح بند 16 ماده 2 قانون موضوع واگذاری متولی‌گری صنعت چاپ از وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی به وزارت صنعت، معدن وتجارت به درخواست بخش خصوصي با حضور نمایندگانی از تشکل های صنعت چاپ کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت صنعت، معدن وتجارت در دیدار با دكتر سعيد باستانی سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی و دکتر  حميد گرمابي عضو كميسيون صنايع مجلس شوراي اسلامي برگزار شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا