هشدار نسبت به انقراض پرندگان آمریکائی

پژوهشگران و کارشناسان بین المللی که در نشستی تخصصی در شهر لیما ، پایتخت پرو در آمریکای جنوبی گرد هم آمده بودند ، از تمامی کشورهای آمریکائی و به ویژه کشورهای حوزه آند درخواست کردند در سیاست های خود برای حفظ گونه های مختلف پرندگان در خطر انقراض موجود در این منطقه و به ویژه condor یا کرکس آمریکائی تجدید نظر کرده و تلاش های بیشتری برای جلوگیری از انقراض این گونه ارزشمند جانوری که بزرگترین پرنده شکارچی جهان محسوب می شود ، انجام دهند .

در همین رابطه فابیولا مونوز Fabiola Muñoz مدیر اجرائی مرکز ملی خدمات جنگل ها و محیط زیست پرو اعلام کرد :" من از همه کشورهائی که این پرنده را در طبیعت خود دارا هستند ، از جمله آرژانتین ، بولیوی ، کلمبیا ، شیلی ، اکوادور و پرو درخواست می کنم اقداماتی کاربردی را در زمینه حفظ این جانور ، از خطر انقراض انجام دهند . "

این موضوع در حالی عنوان می شود که چندی پیش  موسسه پژوهشی Proaves در کشور کلمبیا در اعلامیه ای رسمی اعلام کرد که شرایط زندگی پرندگان در قاره آمریکا  بسیار نامطلوب بوده و طی دهه های گذشته ، این شرایط با سرعت زیادی در حال بدتر شدن است . این موضوع ، یک اخطار جدی برای آینده محیط زیست محسوب می شود .

بر این اساس و طبق گزارش های پیشین ،  بیش از نیمی از پرندگان بومی در قاره آمریکای شمالی در خطر انقراض قرار دارند . بنا به گزارش های انجمن Audubon  که یک موسسه فعال خصوصی و غیرانتفاعی شناخته شده  در حوزه محیط زیست کشور آمریکا است ، عقاب طاس  که به عنوان عقاب دریائی و عقاب سر سفید نیز شناخته شده و از گونه های نادر و منحصر به فردی است که تنها در آمریکای شمالی زندگی می کند یکی از مهمترین این گونه های پرندگان در خطر انقراض است. در این گزارش هم چنین اعلام شده است: از سال 1600 میلادی تا امروز در حدود ده نوع مختلف از گونه های پرندگان در منطقه آمریکای شمالی منقرض شده اند اما امروزه این خطر بسیار جدی است و بیش از نیمی از این گونه ها با خطرات  جدی برای ادامه زندگی خود روبه رو هستند .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا