نشست تخصصی شهر دانش، دانشگاه کارآفرین، سبز و هوشمند

 نشست تخصصی با عنوان «شهر دانش، دانشگاه کارآفرین، سبز و هوشمند»، با حضور مسئولان سازمان‌های مربوطه از جمله دکتر پیروز حناچی، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران و معاون شهرداری تهران، دکتر محمدحسن طالبیان، معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دکتر علی محقر، معاون سازمان توسعه و سرمایه‌گذاری و طرح ساماندهی دانشگاه و دکتر مهدی قاسمیه، مدیر کل طرح‌های عمرانی و پشتیبانی دانشگاه و جمعی از رؤسای پردیس‌ها و دانشکده‌های دانشگاه تهران، استادان معماری و شهرسازی و دانشجویان رشته‌های ذیربط برگزار شد.

در ابتدای این نشست، دکتر شاهین حیدری، رئیس پردیس هنرهای زیبا، بر ضرورت توجه به تغییرات اجباری که در دنیا در حال اتفاق است و همه چیز را تحت‌الشعاع خود قرار داده اشاره و تذکر داد که تغییر در نظام کالبدی و فضایی دانشگاه‌ها ضرورتی جهانی است که این تغییر در دانشگاه تهران به عنوان دانشگاه برتر ایران و به عنوان الگوی کشور باید انجام شود.

بعد از سخنان رئیس پردیس هنرهای زیبا، دکتر محقر، معاون سازمان توسعه و سرمایه‌گذاری و طرح ساماندهی دانشگاه، در سخنانی با اشاره به روند شکل‌گیری طرح و اهمیت آن به بررسی چالش‌های موجود و البته نقاط قوت طرح پرداخت.

وی تاکید کرد که دانشگاه تهران با جدیت مسئله را دنبال خواهد کرد و تلاش می‌کند که مشکلات را با کمک مسئولان دلسوز حل نماید.

دکتر قوهستانی، مشاور معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع دانشگاه علوم پزشکی تهران، نیز از ضرورت توجه به مسئله و اهمیت آن برای مسئولان و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی با توجه به گسترش آن تاکید و آمادگی دانشگاه علوم پزشکی را برای هرگونه کمک به طرح اعلام کرد.

سپس دکتر حناچی، به تاریخچه مسئله و میزان اهمیت آن پرداخت وتاکید کرد که مسئولان مرتبط نظام به واقع سند را پذیرفته‌اند و همگام با آن حرکت می‌کنند.

دکتر طالبیان نیز با توجه به ضرورت این طرح، به ثبت جهانی دانشگاه تهران اشاره و آمادگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را در این زمینه برای ادامه کار اعلام کرد.

در بخش بعدی مراسم مهندس کامران صفامنش، مشاور طرح توسعه دانشگاه به صورت مبسوط در دو بخش سخنرانی کرد. وی در بخش اول ضمن تشریح ویژگی‌های طرح در زمینه شهری به تغییرات جهانی اشاره و به وظایف دانشگاه خودکفا و کارآفرین پرداخت.

دکتر ساعد سمیعی، از استادان برتر و با سابقه دانشگاه تهران، سخنران آخر بخش اول نشست بود. وی در سخنان خود به ارائه خطوط طرح پرداخت.

مهندس صفامنش در بخش دوم سخنان خود به تشریح کامل شهر دانش و دانشگاه کارآفرین پرداخت و معیارهای جهانی و تغییراتی را که در طرح خود به آن توجه داشته را برای حضار به بحث گذاشت.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه تهران، در خاتمه این نشست با حضور دکتر سمیعی، دکترحبیبی، دکتر طالبیان و مهندس صفامنش، میزگرد پرسش و پاسخ برگزار و به پرسش‌های استادان و دانشجویان پاسخ داده شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا