کمک به بیماران دچار عوارض مغزی با استفاده از لیزرهای کم توان

دکتر آریستا شجاع الدین با اشاره به کاربرد لیزرهای درمانی کم توان در جهت کمک به بیماران مبتلا به عوارض سکته مغزی، ام اس و اختلالات خلقی، افزود: لیزرتراپی کم توان روشی برای تعدیل و تنظیم بدن فرد مبتلا است و ضد التهاب و ضد درد است که اثر تخریبی و سرطانی به همراه ندارد. استفاده از این روش سبب کاهش عود بیماری می‌شود.

وی گفت: لیزرهای کم توان برای کاهش دردها و مشکلات ناشی از حوادث مغزی (تروما)، اختلال حافظه، اختلالات خلقی، مشکلات قلبی عروقی و تنفسی، سیستم عصبی و زخم پای دیابتی بسیار موثر است و مقالات علمی ارائه شده در این زمینه نشان از موفقیت های لیزرتراپی کم توان در کمک به بیماران دارد.
دبیر اجرایی یازدهمین کنگره انجمن لیزر ایران با تاکید بر این که لیزرتراپی یک روش درمانی تلفیقی است، گفت: نمی توان از لیزرتراپی کم توان به جای درمان رایج پزشکی استفاده کرد زیرا این روش در کنار درمان های تجویزشده تنها می ‌تواند بهبود سریع تر بیماری را به همراه داشته باشد.
عضو هیات مدیره انجمن لیزر پزشکی ایران در ارتباط با استفاده و کاربردهای لیزرهای کم توان درمانی، گفت: لیزرهای کم توان ایجاد حرارت نمی‌کنند و موجب تخریب بافت نمی شوند، بلکه موجب بهبود متابولیسم سلولی می‌شوند و از آنجا که در استفاده از لیزرهای تراپی دوز درمانی مطرح است، فقط پزشک آموزش دیده می‌تواند از این لیزرها به نتایج درمانی برسد.
دبیر اجرایی یازدهمین کنگره لیزرتراپی ایران، تاکید کرد: در استفاده از روش لیزرتراپی به بیماران توصیه می شود که مصرف داروهای تجویزشده را قطع نکنند؛ چراکه این روش یک روش تلفیقی به شمار می‌رود و می‌تواند بهبود سریع تر بیماری را به همراه داشته باشد.
شجاع‌الدین خاطرنشان کرد: این روش بیشتر برای منطقه آسیب دیده با هدف ترمیم زخم یا کم کردن درد و التهاب به کار می رود و یک روش غیرتهاجمی محسوب می‌شود.
وی افزود: در یازدهمین کنگره انجمن لیزر ایران دو پانل اختصاصی مربوط به لیزرتراپی کم توان شامل مقالات و سخنرانی ها و بحث و بررسی کاربردهای لیزرتراپی را خواهیم داشت.
یازدهمین کنگره پزشکی لیزری ایران در روزهای 6 تا 8 دی ماه در تهران برگزار می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا