در قراردادهای IPC به دنبال ورود فناوری به دانشگاه و مراکز علمی هستیم

ابراهیم طالقانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: برای بحث ازدیاد برداشت با دانشگاه‌های مختلفی مذاکره و 20 میدان مشخص شده است. در این زمینه با 9 دانشگاه قرارداد بسته شده و بیش از یکسال است که کار خود را آغاز کرده‌اند.

وی افزود: در این زمینه نوآوری‌های خوبی صورت گرفته است اما به این نوآوری‌ها بسنده نکرده‌ایم و در قراردادهای IPC که انتقال فناوری یکی از ارکان آن است، به دنبال ورود فناوری به درون دانشگاه و مراکز علمی هستیم.

سرپرست مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: در قراردادهای IPC ،گیرندگان فناوری به گروه‌های  IPC کارها، سازندگان داخلی، مهندسین مشاور و دانشگاه‌ها تقسیم می‌شوند و مشاور بین المللی مکلف است تا در هر قرارداد به یکی از دانشگاه‌هایی که از سوی ایران مشخص می‌شود، فناوری دانشی را منتقل کند.

طالقانی بیان کرد: مشاورین بین المللی در قراردادهای IPC باید دانش مفهومی کار را به دانشگاه‌ها و مرکز علمی مرتبطی که به آن‌ها معرفی می‌شود منتقل کنند. در این زمینه حتی در مذاکرات نیز از نمایندگان دانشگاه‌ها حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: در این زمینه در مذاکراتی که برای میادین منصوری و آزادگان انجام گرفت، نمایندگانی از دانشگاه‌ها نیز حضور یافتند و کمک کردند تا بحث فناوری و انتقال دانش به بهترین شکل صورت بگیرد.

سرپرست مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران عنوان کرد: در بحث ازدیاد برداشت و قراردادهایی که با دانشگاه‌ها در این زمینه منعقد می‌شود به دستور وزیر نفت، قید مالی برداشته شده است و برای این کارها چیزی به عنوان محدودیت پولی وجود ندارد.

طالقانی گفت: هرکاری که مفید باشد و در کمیته تخصصی بررسی و در کمیته راهبری و کارگروه فرعی هیات مدیره تصویب شود، مبلغی برای قرارداد آن در نظر گرفته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر به عنوان برآورد اولیه برای هر دانشگاه مبلغ 8میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. این مبلغ در کارگروه‌ها بررسی خواهد شد و به صورت دقیق‌تر اعلام می‌شود و در صورتی که کار تعریف شده، بیشتر از این میزان باشد نیز منعی برای پرداخت بیشتر وجود ندارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا