پایان یازدهمین کنگره پیشرفت

یازدهمین کنگره پیشرفت که امروز 23 آذر به میزبانی دانشگاه شهید بهشتی برگذار شده بود با معرفی و تقدیر از افراد برگزیده به کار خود پایان داد. در ابتدای مراسم اختتامیه این کنگره و پس از قرائت آیاتی چند از قرآن کریم، سودابه مهیجی کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تهران به  قرائت شعری با عنوان پیشرفت پرداخته و در ادامه دبیر کنگره به  معرفی پوسترهای برگزیده از بین مقالاتی که به صورت پوستر ارائه شده بودند پرداخته و پوستر برتر با عنوان  توانمند سازی اجتماع محور که توسط  ناصر شفیعی ثابت و نگین سادات میرباقری معرفی شد.

در یازدهمین کنگره ایرانی اسلامی پیشرفت 42 مقاله منتخب از سوی دانشجویان و پژوهشگران دانشگاه های مختلف کشور به صورت جداگانه  شده بود.  از دیگر برنامه های این کنگره، ارائه 42 پایان نامه منتخب با موضوعات مرتبط با پیشرفت بود که طی آن بحث پیشرفت و حوزه های مختلف آن در ارتباط با ایران از جنبه های مختلف مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

 در این پژوهش روستاهای نزدیک به کلان شهر تهران مورد مطالعه قرار گرفته و راهکارهای پیشرفت این روستاها با توجه به موقعیت جغرافیایی آن ها ارزیابی شد. در این مطالعات مشخص شد که اگر به شاخص های مختلف توانمند سازی در این مراکز توجه شود، امکان فراهم کردن زمینه پایداری روستاها فراهم خواهد شد.

دومین اثر برگزیده در این کنگره با عنوان ساختمان های کتابخانه سبز و الگوی محیط زیست بود که توسط سلما کشاورزیان دانش آموخته کارشناسی ارشد دانشگاه شهید بهشتی ارائه شد. در این پژوهش به بررسی راهکارهای توسعه کتابخانه های سبز و دوستدار محیط زیست در ایران پرداخته شد. در این کتابخانه ها از سوخت های تجدیدپذیر از قبیل انرژی خورشیدی و مصالح دوستدار محیط زیست استفاده می شود

زهره مقیسه سومین پژوهشگر برتر یازدهمین کنگره پیشرفت بود که پوستر ارائه شده از سوی وی از طرف کمیته داوری انتخاب شد. عنوان این تحقیق، رشد تولیدات علمی پژوهشگران ایرانی طی سال های 2006 تا 2016  بوده و در آن حوزه های مختلف علمی مانند پزشکی، مهندسی و شیمی در کنار 18 حوزه دیگر تجزیه و تحلیل شده و نحوه انتشار و چاپ آن ها در نشریات علمی بررسی شده بود.

در ادامه  فیلم های کوتاه برگزیده کنگره برای حاضرین به نمایش گذاشته شد که محور اصلی آن ها تلاش برای پیشرفت و پرهیز از نا امیدی بود.

 ارائه  گزارش حلقه های فکری منتخب کنگره؛ بخش بعدی مراسم اختتامیه بود که در آن  رضا احمدی دبیر حلقه فکری الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت – امنیت ملی، به ارائه توضیحاتی درباره فعالیت های این حلقه فکری پرداخته و با  اشاره به پیشرفته بودن الگوی امنیت ملی ایران؛ آن را نمونه ای موفق و مورد تائید دوست و دشمن دانست.

در پایان این مراسم  از برگزیدگان کنگره تقدیر به عمل آمده و به نویسندگان و پژوهشگران برتر، گواهی اعطا شد.  

گفتنی است در یازدهمین کنگره ایرانی اسلامی پیشرفت 42 مقاله منتخب از سوی دانشجویان و پژوهشگران دانشگاه های مختلف کشور به صورت جداگانه  شده بود.  از دیگر برنامه های این کنگره، ارائه 42 پایان نامه منتخب با موضوعات مرتبط با پیشرفت بود که طی آن بحث پیشرفت و حوزه های مختلف آن در ارتباط با ایران از جنبه های مختلف مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

شایان ذکر است در مجموع یک هزار و 115 اثر  شامل 717 مقاله علمی، 115 پایان‌نامه کارشناسی ارشد، 95 اثر تصویری، وب‌ نویسی و شبکه‌های اجتماعی، 168 اثر در ادبیات پیشرفت و  20 مورد فعالیت‌های مستمر دانشجویی در حوزه پیشرفت در این کنگره مورد داوری قرار گرفتند که آثار برگزیده از سوی دبیرخانه کنگره ارائه شدند.

گزارش: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا