درخشش کودکان ایرانی درمسابقات جهانی ریاضی مالزی

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، مسابقات جهانی مفاهیم پایه ریاضی به شیوه آی مت 2017 برای کودکان چهار تا شش ساله در کشور مالزی در روزهای 10 و 11 دسامبر (19 و 20 آذر) با حضور 500 شرکت کننده از 41 کشور برگزار شد.

در این دوره از مسابقات کودکان ایرانی برای اولین بار درسه رده سنی A(کودکان 4 ساله) ، رده B (کودکان 5 ساله) و رده C(کودکان 6 ساله) در یک گروه 42 نفره به هدایت مسعود زاده باقری مدیر عامل موسسه علمی- اموزشی عصر طلایی رشد کودک شرکت کردند.
این دوره از مسابقات اولین تجربه برای شرکت کنندگان ایرانی بود .
نوآموزان ایرانی موفق شدند مقام اول جهان در رده سنی A(کودکان 4 ساله) و مقام دوم در رده B (کودکان 5 ساله) و مقام دوم رده C(کودکان 6 ساله) مفاهیم جهانی پایه ریاضی به شیوه آی مت را کسب کنند.
دراین مسابقات، محمد مهدی قاسمی در رده A مقام اول ، آروین سلیمی در رده B و محمد طاها قاسمی در رده C نیز هر دو مقام دوم جهان را به خود اختصاص دادند.
آموزش مفاهیم جهانی پایه ریاضی به شیوه آی مت ( من ریاضی را دوست دارم) روشی نسبتا نوین در دهه های اخیر است که در آن علم و مفاهیم ریاضی به شکل کاملا کاربردی و جذاب از طریق قصه ، بازی و سرگرمی به کودکان یاد داده می شود.
به گفته مسعود زاده باقری مدیر عامل «موسسه علمی- آموزشی عصر طلایی رشد کودک»،این علم در ایران بسیار نوپاست و در سه سال اخیر با تایید دفتر تکنولوژی آموزش و پرورش در مهدها و پیش دبستانی های کشور آموزش داده می شود.
این رشته برای نخستین بار در آمریکا ابداع شده و کشورهایی مانند چین ، هند، مالزی و روسیه نیز بیش از 10 سال است که کودکان خود را با این شیوه آموزش می دهند تا مفاهیم ریاضی را به طور کاربردی و عینی در جوامع خود گسترش دهند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا