پروتئین های استرس زایی که باعث چاقی میشوند

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر ، از این پس در زمان مصرف غذاهای چرب و فست فودی بهتر است بیشتر دقت کنید، زیرا بسیاری از انواع غذاهای یادشده حاوی پروتئین خطرناکی هستند که عامل ایجاد استرس و دیابت و چاقی است.

نکته خوشحال کننده این است که بلوکه کردن این پروتئین و عدم مصرف آن هم از استرس افراد می کاهد و هم از بیماری های ناشی از دیابت و چاقی جلوگیری می کند.

پروتئین یادشده FKBP۵۱ نام دارد و برای تنظیم سیستم استرس و نگرانی در بدن افراد قابل استفاده است. زمانی که بدن افراد استرس را کشف می کند، این سیستم کورتیزول ترشح می کند که هورمونی استروئیدی برای کمک به مقابله با مشکلات بدن است.

مشکل FKBP۵۱ آن است که برخی دگرگونی ها و تغییرات خاص در ژن این پروتئین باعث تغییر در نحوه واکنش بدن به استرس می شود و این امر می تواند به تشدید افسردگی و اضطراب بینجامد.

تحقیقات تازه پژوهشگران آمریکایی نشان داده که مشکلات یادشده ممکن است از گرفتاری های روحی و روانی فراتر رود. زیرا پروتئین FKBP۵۱ بر روی متابولیسم بدن هم تاثیر می گذارد و افزایش آن توان جذب گلوکز بدن را کاهش داده و این امر هم باعث چاقی و بیماری دیابت می شود. لذا کاهش مصرف پروتئین یادشده ضرورت دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا