پشتیبانی نیسان، هوندا و تویوتا از سوخت هیدروژنی

تویوتا، هوندا و نیسان به‌تازگی به سراغ همکاری با هشت بنگاه تجاری رفته‌اند و سعی دارند تا به کمک این کار به سراغ افزایش تعداد ایستگاه‌های سوخت هیدروژنی در کشور ژاپن بروند. این گروه می‌خواهند تا در طول چهار سال نخست همکاری خود به سراغ ساخت تعداد 80 ایستگاه سوخت‌گیری هیدروژنی در سرزمین آفتاب تابان بروند. همچنین پیش‌بینی می‌شود که این همکاری که قرار است تا به مدت ده سال ادامه پیدا کند، موجب شوند تا تعداد 91 ایستگاه فعلی موجود در ژاپن به میزان دو برابر افزایش پیدا کند.

در نخستین گام برنامه‌ریزی این همکاری شاهد این هستیم که تعداد 9 ایستگاه سوخت هیدروژنی تا ابتدای ماه مارس 2018 شروع به فعالیت کنند. شرکت‌های ژاپنی سابقه بسیار خوبی درزمینهٔ ساخت خودروهای سوخت غیر فسیلی دارند. شرکت تویوتا مدل میرای را در سال 2014 عرضه کرده است و نیسان نیز سال گذشته برنامه‌های خود برای ساخت خودروهای سوخت اتانولی اعلام کرد. بااین‌وجود مشکل اصلی این شرایط، هزینه است. خودروی میرای هزینه‌ای نزدیک به 60 هزار دلار برای خریداری به همراه دارد و این قیمت تقریبا دو برابر هزینه مورد نیاز برای یک خودروی برقی است.

ساخت ایستگاه‌های سوخت‌گیری برای خودروهای هیدروژنی می‌توانند هزینه‌ای 4.4 میلیون دلاری داشته باشند و به همین دلیل نیز می‌توان وسعت این پروژه را درک کرد. شرکت‌های بزرگی از ژاپن در این مشارکت حضور دارند، ازجمله این شرکت‌ها می‌توان به مواردی مانند بانک توسعه ژاپن، شرکت گاز توکیو و شرکت گاز ایواتانی (Iwatani) و شرکت نفتی ادمیتسو کوسان (Idemitsu Kosan) اشاره کرد.

منبع: Engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا