عقاب‌های شکارچی پهپاد در هلند بازنشسته می‌شوند

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا، پلیس هلند احتمالا برای آزمایش گروهی از عقاب‌های شکارچی پهپاد، کمی عجله داشته است. مقامات اجرایی قانون هلند در حال بازنشسته کردن این پرندگان و پایان دادن به این برنامه هستند.

عجیب نیست که این تصمیم، واکنشی به تقاضای طبیعی و همچنین عملکرد این پرندگان باشد.

ظاهرا دیگر نیازی به این عقاب‌ها نیست زیرا آنها برای خنثی کردن فعالیت‌های تروریستی و حوادث احتمالی مورد استفاده قرار می‌گرفتند اما خوشبختانه دیگر چنین مشکلاتی وجود ندارد. علاوه بر این، حتی پرندگانی که از جوانی برای گرفتن پهپادها آموزش دیده‌ اند، همیشه کاری که به آنها گفته شده، انجام نمی‌دهند.

این نگرانی وجود داشت که مشکلات عملکرد این پرندگان در آزمایش‌ها، در شرایط دنیای واقعی، بیشتر شود. همچنین پرورش و آموزش این شکارچیان نیز، هزینه کمی در بر نداشته است.

همچنین، پلیس هلند در حال پایان دادن به برنامه استفاده از موش‌های بویاب برای کشف سیگارهای تقلبی، بقایای انسانی و مواد آتش‌زای غیرقانونی است. به گفته پلیس، این جوندگان نمی‌توانند موثر باشند.

پیش‌بینی پایان یافتن برنامه عقاب‌ها دشوار نبود. حتی اگر فایده پرندگان را هم در نظر بگیریم، فناوری ضد پهپاد، آنقدر سریع در حال پیشرفت است که بتواند این قبیل اقدامات را با همان کیفیت یا بهتر انجام دهد.

اگر بتوان پهپادها را با یک اسلحه قابل حمل، از کار انداخت، دلیلی وجود ندارد که سالهای طولانی را برای پرورش عقاب‌هایی صرف کنیم که حتی انجام کارهای مورد نظر ما را تضمین نمی‌کنند و شکار طعمه مورد نظر خود را ترجیح خواهند داد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا