علم،دانش و فناوری در شرف یک انفجار مهیب است

در چهاردهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران که با موضوع "خلاقیت، نوآوری و تمایز" برگزار شد دکتر مهدی نادری منش اظهار داشت: علم، دانش و فناوری در شرف یک انفجار مهیب Big Bang می باشد که تشعشعات این تحول و تکامل تعریف جدیدی از تمام ابعاد یک زندگی جدید، علوم جدید، اقتصاد جدید، روابط جدید، فناوری جدید، تمدن جدید، پیشرفت جدید، آینده جدید، مهندسی افکار و نوعی انسانی جدید را رقم زده است.

وی افزود: تغییر معادلات جهانی در زمینه اقتصاد، صنعت، علوم، تسلط، رقابت، امنیت، فرهنگ، میدان نبرد، یادگیری متفاوت، روابط شخصی، اجتماعی و عمومی، کنترل، قدرت، کنترل افکار و رفتار (زامبی BCI) شروع شده است.

دکترنادری منش با اشاره به سه رکن وابط عمومی خلاق؛ توانایی نوشتن "سناریو". سناریونگاری، Simulation و Association  گفت: این جهان نیازمند "روابط عمومی خلاق، نواور و متمایز" می باشد تا بتواند آینده این جهان دانش محور را با در نظر گرفتن تحولات بزرگ علمی ترسیم و مدیریت کند.

این پژوهشگر  گفت: اگر قبل از "شما"، دیگری آینده "شما" را در زمینه های اقتصادی، صنعتی، علمی، اجتماعی، سیاسی، هنری، محیط زیست، کشاورزی، رفتار، افکار، فناوری، علایق و ضعف ها نگاشته، ترسیم و طراحی کرده باشد آنوقت "شما" فقط و فقط یک دنیای " تدافعی و عکس العملی" خواهید داشت که یک نظاره گر، مفعول و محروم خواهید بود و تمام انرژی شما هزینه درگیری ها، حاشیه ها، اتلاف، فشارها، خرابی ها، تنش ها، ضعف ها، عقب افتادگی ها و … می شود.

وی تصریح کرد: تمام دستاوردهای بشر، پیشرفت ها، اختراعات، نواوری ها، فناوری، تمدن، جوایز نوبل، پیروزی ها و خروجی های ذهن انسان هستند. اگر ذهنی را درگیر و یا تسلط کنی آنوقت موجودیت، زندگی و آینده ان شخص متعلق به شماست ؟!

دکتر نادری منش در پایان گفت: روابط عمومی جمهوری اسلامی ایران بازیگر صحنه بیرحمانه شطرنج جهانی می باشد و در این نبرد کیش و مات های جهانی و منطقه ای، "روابط عمومی خلاق، نواور و متمایز" چشم، فکر، گوش، خط شکن و راهنمای ملت بزرگ ایران است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا