فیس بوک با همکاری شرکت های آلمانی خودرو هوشمند می سازد

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،کریستین هنگر، مدیر بخش اروپای فیس بوک در مصاحبه اخیر خود اعلام کرده که این شرکت ایده های بزرگی برای اجرا دارد و می خواهد آنها را در اروپا مورد آزمون قرار دهد. بر همین اساس، فیس بوک تصمیم دارد با توسعه سیستم های مبتنی بر هوش مصنوعی، اتومبیل های خودران را به خیابان های مونیخ بیاورد.

تصمیم فیس بوک برای توسعه اتومبیل های خودران صرفا به معنای ورود این شرکت به حوزه صنعت اتومبیل سازی نیست، بلکه فیس بوک تصمیم دارد تا با همکاری شرکت های آلمانی امکان توسعه سیستم های خودران در اتومبیل های آلمانی را بررسی کند.

شرلی سندبرگ مدیر بخش عملیات فیس بوک در جریان کنفرانس IAA که در ابتدای سال جاری میلادی برگزار شد، اعلام کرد که این شرکت تصمیمی مبنی بر ورود به صنعت اتومبیل سازی ندارد، بلکه این کمپانی درصدد همکاری با متخصصین آلمانی این حوزه است. بر همین اساس، فیس بوک تصمیم دارد تا از تجربیات متخصصان آلمانی در صنعت اتومبیل سازی استفاده کند.

وی در ادامه با اشاره به عمر 13 ساله فعالیت فیس بوک اعلام کرد که این شرکت در مقایسه با شرکت های آلمانی فعال در صنعت اتومبیل سازی که بیش از 100 سال قدمت دارند، بسیار جوان و کم تجربه است.

به همین دلیل می‌توان مسیر انتخابی فیس بوک را بسیار منطقی و قابل قبول دانست، چرا که این شرکت به جای صرف زمان برای تبدیل شدن به شرکتی نظیر تسلا موتورز، می‌تواند با همکاری کمپانی های آلمانی، با سرعت بیشتری اتومبیل های خودران خود را توسعه دهد.

مارتین آت، مدیر عامل بخش اروپای این کمپانی در این باره گفت: دیدگاه ما بیشتر روی حوزه یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی متمرکز شده که در حقیقت برگ برنده فیس بوک برای مقابله با چالش های مربوط به ماشین های هوشمند محسوب می‌شود. ما به همکاری با شرکت های آلمانی فعال در حوزه صنعت اتومبیل سازی متعهد شده‌ایم و این مسئله امری ضروری برای آینده کسب و کار آلمان به حساب می‌آید.

وی افزود: دیدگاه فیس بوک نسبت به هوش مصنوعی نوعی شرط بندی روی آینده است. بنابراین ما زمان زیادی روی تحقیقات این حوزه صرف کرده‌ایم. تحقیقات مبتنی بر هوش مصنوعی فیس بوک در مکان هایی نظیر ملانو پارک، نیویورک و پاریس امتحان شده است و با افتخار اعلام می‌کنیم که این دانش را با متخصصین و شرکای تجاری خود در میان گذاشته‌ایم.

کریستین هنگر در ادامه مصاحبه خود اعلام کرد که فیس بوک در نظر دارد با بهترین شرکت های تولید کننده اتومبیل همکاری کند و از آنجایی که آلمان حکم «سیلیکون ولی» صنعت اتومبیل سازی را دارد، فیس بوک تصمیم گرفته تا ایده های خود را در این کشور اجرایی کند.

هنگر در ادامه اذعان داشت که فیس بوک بیشتر روی بهبود سیستم ترافیکی در شهرها تمرکز دارد. بر همین اساس، این شرکت توسعه دهنده شبکه اجتماعی در نظر دارد با دانشگاه های مختلف نیز در یک بازه زمانی سه ماه همکاری داشته و تجربیات بهتری در ساخت محصولات دیجیتالی در دنیای واقعی را از آن خود کند.

وی بیان کرد: درک و ساخت ماشین های هوشمند و اتومبیل های خودران چالشی بلندپروازانه به حساب می‌آید و ما می‌دانیم که پیشرفت های بزرگ در این زمینه به تنهایی امکان پذیر نخواهد بود؛ به همین دلیل است که ما به دنبال همکاری با سازمان های تحقیقاتی و شرکت های دیگر هستیم.

هنگر در پایان به چهار فاز اصلی پروژه فیس بوک برای توسعه اتومبیل های خودران اشاره کرد و گفت که محصول نهایی این پروژه باید خصوصیات زیر را داشته باشد:

  • تمام اجزا با هم ارتباط داشته باشند.
  • اجزا اطلاعات را با هم به اشتراک بگذارند.
  • سیستم باید خودکار باشد.
  • سیستم باید تمام الکتریک باشد.

 در کنار تلاش فیس بوک، دولت آلمان نیز به منظور کمک به شرکت های فعال در صنعت اتومبیل سازی مرکز تحقیقات دیجیتالی را برای کسب دانش بیشتر راه اندازی کرده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا