نبرد 2 گلادیتور دنیای دیجیتال را این جا ببینید

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،هواوی اخیرا با تصاحب جایگاه اپل به دومین غول تولید گوشی های هوشمند بدل شده است. این شرکت با عرضه گوشی هوشمند Mate 10 Pro سعی بر ایجاد رقابتی چالش برانگیز کرده و در این راه نیز موفق بوده است. در این بین، اپل هم بی کار ننشسته و گوشی جادویی خود یعنی آیفون 10 را به بازار عرضه کرده است. از طرفی، با ظهور «واحد پردازش عصبی» به دنیای تلفن های همراه، احتمالا شاهد موج عظیمی از تغییرات در دنیای گوشی های هوشمند خواهیم بود.

مقایسه آیفون 10 با میت 10 پرو را بهتر است با بررسی جدول مشخصات این دو پرچمدار شروع کنیم.

 
 

آیفون 10

میت 10 پرو

سایز143.6 * 70.9 * 7.7 میلیمتر154.2 * 74.5 * 7.9 میلیمتر
وزن174 گرم178 گرم
صفحه نمایش5.8 اینچ Retina Amoled6 اینچ Amoled
رزولوشن2436 * 1135 پیکسل (458ppi)2160 * 1080 پیکسل (402ppi)
سیستم عاملiOS 11اندروید 8
حافظه داخلی64GB – 256GB64GB – 128GB
کارت حافظهعدم پشتیبانیعدم پشتیبانی
NFCپشتیبانی فقط برای پرداخت اپلپشتیبانی کامل
پردازندهA11 BionicKirin 970
حافظه رم3GB4GB – 6GB
ارتباطات4G LTE, GSM, CDMA, HSPA , 802.11a/b/g/n/ac Wi-FiLTE (Cat 18), GSM, CDMA, HSPA, EVDO, 802.11a/b/g/n/ac Wi-Fi
دوربیندوگانه 12 مگاپیکسلی و 7 مگاپیکسل سلفی

دوگانه 20 12 مگاپیکسلی و 8 مگاپیکسل سلفی

بلوتوثدارددارد

سنسور اثر انگشت

ندارددارد

مقاومت در برابر آب

IP67IP67

باتری

2716 mAh4000 mAh
رنگ بندیخاکستری و نقره ایخاکستری و قهوه ای

مقایسه آیفون 10 با میت 10 پرو

سخت افزار و پردازنده

هواوی میت 10 پرو از پردازنده Kirin 970 ساخت شرکت های سیلیکون استفاده می‌کند و از آنجایی که پیش از این نیز شاهد عملکرد خوب این پردازنده ها بودیم، به نظر می‌رسد 970 هم مانند برادران بزرگترش موفق ظاهر شود. اما چیزی که Kirin 970 را از سایر پردازنده های بازار متمایز می کند، واحد پردازش عصبی یا NPU آن است که چیزی شبیه به مغز را شبیه سازی می کند. بر همین اساس، این پردازنده در کنار 6 گیگابایت رم (4 گیگابایت در نسخه 64) به سادگی از پس فرآیندهای Multi-tasking بر می‌آید و هیچ مشکلی در اجرای همزمان اپلکیشن ها نخواهد داشت. 

در مقابل آیفون 10 با پردازنده A11 Bionic خود تقریبا تمام فناوری های روز را تحت پوشش قرار می‌دهد، اما رویارویی با Kirin 970 کمی دشوار است؛ آن هم زمانی که دو سیستم عامل ناهمگون مثل iOS 11 و اندروید 8 برای این دو پردازنده در نظر گرفته شده باشد. بسیاری از کارشناسان عقیده دارند که به دلیل سیستم عامل و سخت افزار یک پارچه اپل، نتیجه کار این شرکت بهتر است، اما به نظر می‌رسد تجربه کار با گوشی چیز دیگری را نشان دهد.

هوش مصنوعی

حتما تا به حال با هوش مصنوعی میت 10 پرو آشنا شده اید. هواوی با استفاده از یک واحد پردازشی یا NPU در کنار CPU و GPU سعی کرده تا قدرت پردازشی بیشتر و بهتری را برای کاربر فراهم کند.

با وجود بهره گیری آیفون 10 از آخرین نسل پردازنده های شرکت اپل، قابلیت هوش مصنوعی در آن گنجانده نشده است. هوش مصنوعی هواوی میت 10 پرو در حال حاضر ویژگی های متنوعی دارد؛ به عنوان مثال، هوش مصنوعی در عکاسی، ترجمه همزمان آنلاین، مدیریت پیشرفته باتری و غیره که آیفون 10 از آن ها بی بهره است.

هواوی از توسعه دهندگان خواسته تا اپلیکیشن های مبتنی بر هوش مصنوعی این تلفن را تولید کنند تا قابلیت‌های این گوشی دوچندان شود. 

مقایسه آیفون 10 با میت 10 پرو

صفحه نمایش

آیفون 10 از نمایشگر کم حاشیه بهره می برد و در مقابل میت 10 پرو هم از حاشیه کمی برخوردار است. هر دو نمایشگر از نوع AMOLED هستند، اما نمایشگر آیفون 10 از میت 10 پرو کوچک تر است؛ ضمن این که یک بخش سیاه رنگ، در قسمت بالای پرچمدار اپل احتمالا مزاحم فعالیت شما می شود.

بد نیست بدانید نمایشگر آیفون 10 تصاویر را گرم نمایش می دهد، اما صفحه نمایش میت 10 پرو تصاویر واقعی تری را مقابل دیدگانتان قرار می دهد. 

باتری

یکی از چالش هایی که کاربران آیفون همیشه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، مشکل باتری و استفاده مداوم از این تلفن هوشمند است. باتری میت 10 پرو از نوع 4000 میلی آمپری با سیستم شارژ سریع (Fast Charge) است که در کمتر از 30 دقیقه از 0 به 60 درصد می رسد و به راحتی باتری 2700 میلی آمپری آیفون 10 را به چالش می کشاند.

صدا

برای هرکسی که طرفدار موسیقی باشد، میت 10 پرو بهترین گزینه پیش رو است. این گوشی با بهره گیری از فناوری صدای های-فای توانایی پردازش صوتی صداهایی با کیفیت 384K/32bit معادل HD Audio را دارا است؛ در حالی که آیفون 10 تنها صداهای 48K/24Bit را پیشتیبانی می کند. در واقع، میت 10 پرو با استفاده از DAC خروجی دیجیتال را به آنالوگ تبدیل و صدایی مشابه به اصل (دقیقا همان چیزی که در استودیو نواخته می‌شود) را ارائه می‌کند.

از طرف دیگر هواوی با استفاده از 3 میکروفن در این تلفن هوشمند و با بهره گیری از فناوری هوش مصنوعی، امکانی را فراهم کرده تا صدای شخصی که صحبت می کند، تقویت شده و در شلوغ ترین مکان های ممکن نیز صدای همهمه یا شلوغی کمتر شنیده شود.

دوربین

وب‌سایت DxOMark دوربین آیفون 10 و میت 10 پرو را در یک رده و در رتبه یکسان 97 قرار داده است و تنها پیکسل 2 گوگل توانسته با اختلاف یک امتیاز از این دو گوشی پیشی بگیرد. در مدتی که با این 2 گوشی کار می‌کردیم هر یک ویژگی های منحصربفردی به کاربر ارائه می‌دادند و به نحوی، کاربر را از همراه داشتن یک دوربین مجزا و گاها نیمه حرفه ای بی نیاز می کردند.

کیفیت عکس هر دو گوشی بسیار عالی و تحسین بر انگیز است با این حال میت 10 پرو امکانات متنوع تری نسبت به آیفون 10 دارد. اما از نظر جزئیات و کیفیت هر دو در یک رده قرار می گیرند.

پردازشگر تصویر موجود در هوش مصنوعی میت 10 پرو توانایی تشخیص بیش از 13 صحنه و منظره مختلف را دارد و بر همین اساس عکس ها را بر اساس محتوا بررسی و تصویر مناسب را ثبت می کند و این قابلیتی است که دوربین آیفون از آن بی نصیب مانده است. 

همانطور که می دانید آیفون در بخش عکاسی به قابلیتی تحت عنوان عکاسی پرتره مجهز است که خروجی تصاویر این حالت مشابه خروجی عکاسی با دوربین های پیشرفته در کنار لنزهای حرفه ای همچون لنز 85 میلیمتر است. میت 10 پرو نیز با استفاده از ویژگی wide aperture چنین امکانی را به کاربر می دهد، با این تفاوت که به سادگی هرچه تمام تر می توانید هر زمان که خواستید Flow و Focus تصاویر را تغییر دهید. این قابلیت مانند سایر گوشی های هوشمند تنها به صورت نمایشی نیست. نکته مهم تر این است که بر خلاف آیفون که هنگام استفاده از این قابلیت تصویر را کراپ می کند (بزرگنمایی دو برابر)، میت 10 پرو در حالت واید نیز از این قابلیت را پوشش می دهد.

عکاسی (نور روز)

مقایسه آیفون 10 با میت 10 پرو

عکاسی (نور روز)

مقایسه آیفون 10 با میت 10 پرو

عکاسی (نور کم)

مقایسه آیفون 10 با میت 10 پرو

عکاسی (ضد نور)

مقایسه آیفون 10 با میت 10 پرو

عکاسی نور مصنوعی (فضای بسته)

مقایسه آیفون 10 با میت 10 پرو

سنسور اثر انگشت

سنسور تشخیص اثر انگشت گوشی میت 10 پرو سرعت بی نظیری دارد و تنها با تماس انگشت کاربر ظرف ۰٫۳ ثانیه می تواند قفل گوشی را باز کند. این سرعت در مقایسه با سرعت Face ID و مراحلی که باید برای باز کردن صفحه اصلی گوشی در آیفون X طی شود، ستودنی است، چرا که آیفون 10 سنسور اثر انگشت ندارد. 

جمع بندی

باید بدانید که مشخصات آیفون اپل فقط روی برگه تحسین برانگیز است. اپل پس از مدت ها طراحی تکراری سری آیفون را کنار گذاشت و یک مدل متفاوت به بازار عرضه کرد، اما این گوشی با تمام زیبایی هایش بیشتر شبیه یک نسخه بتا یا آزمایشی از نسل جدید گوشی های اپل است؛ نسخه ای که اپل سعی کرده با عرضه آن بازخوردهایی برای مدل های بعدی خود بگیرد. 

در جبهه مقابل، شرکت هواوی قرار دارد که اکنون به عنوان دومین غول صنعت موبایل سازی شناخته می‌شود و با ارائه یک گوشی قدرتمند، با طراحی حرفه ای تر و بهره گیری از هوش مصنوعی که احتمالا آینده تلفن های همراه را زیر و رو خواهد کرد، جذب مشتریانی را در سر می‌پروراند که به دنبال فناوری های نوین و جدید هستند. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا