ارزش هر واحد بیت کوین به 18400 دلار رسید

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،شرکت معاملاتی صندوق بورس شیکاگو (CBOE) ساعت 6 بعد از ظهر به وقت شرق آمریکا، پشتیبانی از ارزهای دیجیتالی را شروع کرده است. همین مسئله باعث شده تنها در عرض چند دقیقه بازار بورس وال استریت با افت و خیزهای شدیدی روبرو شود.

اجرای قابلیت پشتیبانی از بیت کوین همچنین باعث شد تا وب سایت رسمی CBOE به دلیل درخواست های بسیار بالا از دسترس خارج شود. با این حال اوضاع پس از مدت کوتاهی به حالت اولیه خود بازگشت؛ با این تفاوت که نشان XBT (نشان بیت کوین) رفته رفته در همه جای وال استریت گسترش پیدا کرد.وال استریت

توییت CBEO مبنی بر قطع شدن وب سایت رسمی این شرکت معاملاتی

خبرگزاری CNBC در این میان گزارش داده که از زمان شروع پشتیبانی از تراکنش های مالی مبتنی بر ارزهای دیجیتالی، ارزش بیت کوین در وال استریت 2000 دلار افزایش یافته و هر واحد بیت کوین با قیمت 18400 دلار معامله می‌شود. با این حساب می‌توان گفت که آمدن بیت کوین وال استریت را منقلب کرده تا حدی که در عرض چند دقیقه این پول دیجیتالی بیست درصد افزایش را تجربه کرده است.

قابلیت جدید باعث می‌شود تا هر دو طرف یک معامله تجاری دارایی خود را بر اساس قیمت لحظه ای بیت کوین مبادله کنند. البته این موضوع با توجه به نوسانات ارزش بیت کوین می‌تواند یک ریسک بسیار بزرگ برای سرمایه داران به حساب آید.

پشتیبانی از تراکنش های مالی بر پایه بیت کوین توسط CBOE به این معنا است که بسیاری از شرکت های بزرگ می‌توانند شانس خود را روی ارزهای رمز پایه امتحان کنند و با اعتبار بخشیدن هرچه بیشتر به آن، از نوسانات این ارز رمز پایه بکاهند.

لازم به ذکر است که ورود بیت کوین به وال استریت لزوما نشانه دیدگاه مثبت دولت ها نسبت به این پول بدون پشتوانه نیست. بسیاری از کشورهای مبتنی بر نظام سرمایه داری از وجود این پول بدون پشتوانه و همچنین ناشناس بودن تراکنش های مالی آن ابراز نگرانی کرده‌اند؛ با این حال، افزایش ارزش بیت کوین تنها در طول سال جاری بیش از 1600 درصد بوده و این روند همچنان در حال افزایش است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا