نخستین پارک فناوری سلامت سال آینده راه اندازی می شود

به گزارش سیناپرس، مسعود ناصری پور روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به این که مجموعه پارک فناوری سلامت در ملارد ایجاد می شود، اظهار کرد: کارهای مقدماتی پارک تا پایان امسال انجام می شود و این مجموعه از سال آینده آماده واگذاری به شرکت های دانش بنیان است.

وی اظهار کرد: ما در تلاش هستیم که این مجموعه را آماده کنیم تا فضای لازم برای توسعه فعالیت های شرکت های دانش بنیان فراهم شود و آنان بتواند نیازهای جامعه به خصوص حوزه سلامت را به نحو مطلوب پاسخ دهند.
ناصری پور افزود: هرچند در بین دانشگاه های غیر علوم پزشکی پارک های فناوری فراوانی وجود دارد اما در سطح دانشگاه های علوم پزشکی تنها مجوز پارک فناوری از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای این دانشگاه صادر شده است.

توجه جدی به ثبت مالکیت معنوی اختراعات
وی با اشاره به این که خوشبختانه در چند سال اخیر توجه زیادی به ثبت مالکیت معنوی اختراعات شده است، افزود: ضروری است ما در این زمینه از تجارب بین المللی استفاده کنیم و همکاری با سازمان جهانی ثبت مالکیت معنوی می تواند ما را در رسیدن به این هدف مهم کمک کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران لازمه حرکت به سمت کارآفرینی و خلق ثروث در دانشگاه ها را حمایت از محققان دانست و گفت: تمام سعی و تلاش ما حمایت های لازم از محققان و پژوهشگران است.
ناصری پور همچنین با اشاره به این که مجوز فعالیت یک مرکز رشد در این دانشگاه صادر شده است، افزود: این مجموعه به زودی حمایت خود را از محققان به عمل خواهد آورد و حمایت های لازم در زمینه تجاری سازی و برندسازی محصولات آنها انجام می گیرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا